آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

سرپرست سفارت امریکا در کابل:

از چند سال پیش می‌دانستیم که در جنگ افغانستان پیروز نمی‌شویم

راس ویلسون سرپرست سفارت امریکا در کابل در یک مصاحبه تلویزیونی می‌گوید که امریکا از چند سال پیش به این نتیجه رسیده‌ بود که جنگ افغانستان به بُن‌بست رسیده و امریکا در این جنگ پیروز نخواهد شد.


به گزارش خبرگزاری دید، راس ویلسون کاردار و سرپرست سفارت امریکا در کابل، اخیراً در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته که ایالات متحده از چند سال پیش به این سو درک کرده بود که جنگ افغانستان به بن‌بست رسیده است. او پرداختن به معضل افغانستان را از راه‌های سیاسی بهترین گزینه می‌داند.
ویلسون: «ما چند سال پیش به این نتیجه رسیدیم که جنگ دوام‌دار یک بن‌بست است و ما در پایان پیروز نخواهیم شد و نخواهیم توانست مشکلات افغانستان و مشکلات طالبان را برای همیش پایان دهیم. یگانه راه درست دریافت راه‌های حل سیاسی بود».
او جنگ داخلی را پس از خروج نیروهای امریکایی به زیان تمام طرف‌ها می‌داند و می‌گوید که این یک گزینه ضعیف است. ولی آقای ویلسون تاکید کرده که خروج برخی کارمندان این سفارت به دلیل همین نگرانی از بروز جنگ بوده است.
ویلسون: «وضعیت بگونه‌‌ای است که افغانان و خارجیان آن را در کابل یکسان می‌بینند که با نگرانی‌‎های کوچکی همراه است و این یکی از علت‌های کلانی است که ما یک بخش کلان کارمندان ما را بیرون می‌کنیم».
بربنیاد توافق‌نامه دوحه، روند بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان باید تا روز شنبه به پایان می‌رسید، اما رییس‌ جمهور امریکا اعلام کرده‌است که این نیروها تا یازدهم سپتامبر از افغانستان بیرون خواهند شد؛ چیزی که طالبان آن را نقض توافق نامه دوحه می‌دانند و گفته می‌شود که رهبری طالبان در پاکستان در باره چگونگی برگشت به مذاکرات و شرکت در نشست استانبول در حال را‌یزنی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا