آخرین اخبارافغانستانسیاست

از چهارمین سال‌ درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم در شهر مزار شریف تجلیل شد

محمد بشیر توحیدی معاون والی بلخ در محفل گرامی‌داشت از سال‌یاد مارشال محمد قسیم فهیم گفت که مرحوم مارشال فهیم چه در صحنه نظامی و چه در صحنه سیاسی همواره موفق بود و افغانستان‌شمول فکر می‌کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، تالار ولایت شهر مزار شریف امروز شنبه (۱۸، حوت) میزبان نماینده‌های احزاب، نماینده‌های شورای ولایتی، معاون والی بلخ و شهروندان شهر مزار شریف به مناسبت چهارمین سال‌یاد درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم بود.
محمد بشیر توحیدی معاون والی بلخ ضمن تاکید بر تاثیرگزاری مثبت شخصیت آقای فهیم در دفاع از افغانستان گفت: مارشال فهیم چه در صحنه نظامی و چه در صحنه سیاسی همواره موفق بود و افغانستان‌شمول فکر می‌کرد.
آقای توحیدی افزود، شعار مارشال مرحوم این بود که از هر قومیت و گرایشی که هستیم باید در اتحاد باهم و برای آبادی افغانستان مبارزه بکنیم.
در همین‌حال محمد افضل حدید، رییس شورای ولایتی ولایت بلخ با نادر خواندن شخصیت آقای فهیم در تاریخ معاصر افغانستان، گفت: ما در شرایطی بسیار سخت و حساس آقای مارشال محمد قسیم فهیم را از داست دادیم.
مارشال محمد قسیم فهیم از چهره‌های پرنفوذ جهاد و مقاومت بود که در تحولات دو دهۀ پسین نقش ویژه‌ای داشت. مارشال فهیم به ‌روز هژدهم ماه حوت سال ۱۳۹۲ هجری خورشیدی به سن ۵۷ سالگی با شیرینی‌ها و تلخی‌های زندگی وداع گفت و به ابدیت پیوست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا