آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

طی یک محفل باشکوه

از کارنامه درخشان استاد سید میرآقا حقجو تجلیل به عمل آمد

از کارنامه سیاسی و فرهنگی استاد سید میرآقا حقجو، طی یک محفل باشکوه، امروز( جمعه، ۲۷ حوت) در کابل، گرامی‌داشت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری دید، در این مراسم که شمار زیادی از دولتمردان، فرهنگیان، علما، اساتید دانشگاه و متنفذین اجتماعی، حضور داشتند، پیرامون شخصیت و کارنامه درخشان استاد سید میرآقا حقجو، صحبت‌هایی صورت گرفت.

محمد محقق، معاون ریاست اجرائیه حکومت، ضمن اشاره به فعالیت‌ها و تلاش‌های ارزنده آقای حقجو، نقش وی را در گسترش فرهنگ همدیگری و اخوت اثرگذار خواند.

در همین حال، ستار مراد، وزیر اقتصاد کشور نیز، به برخی از خاطرات‌اش با آقای حقجو، اشاره داشت و وی را فردی دانست که باورمندی به اسلام و ارزش‌های اعتقادی داشت.

مراد، همچنان اضافه کرد که آقای حقجو، یکی از اعضای اصلی حزب جمعیت اسلامی افغانستان بود و درد مردم‌اش را به سینه داشت.

سیدحسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان نیز نقش آقای حقجو را در دوران جهاد و مقاومت ستود و وی را روشنفکری متعهد دانست که برای تحکیم وحدت و برادری در کشور، تلاش‌های بسیار کرد.

از سوی هم، محمد اکبری، رییس حزب حراست، با یادآوری از کارکردهای اثربخش و مفید حقجو، تصریح کرد که افکار و اندیشه‌های وی در مبارزه با افراطیت و تندروی‌های مذهبی، قومی، سمتی و لسانی، ارزنده و راهگشا است.

گفتنی است که در بخشی از این مراسم، پیام مجمع ملی مردم افغانستان و اداره خبرگزاری دید نیز به خوانش گرفته شد.

سید میرآقا حقجو، یکی از بنیانگذاران« نهضت اسلامی افغانستان» و از جمله نویسندگان و پژوهشگران چیره‌دست بود؛ وی در اخیر، به عنوان دیپلمات ارشد کشور در عراق، ایفای می‌کرد و از او، کتاب‌ها و نوشته‌های سودمندی نیز به یادگار مانده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا