آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

از گزینش بولتون به جای مک‌مستر اسراییل استقبال کرد

اسراییل از گزینش جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی امریکا که مواضع تندی علیه ایران دارد، استقبال کرده و آن را گزینش به جا دانست.
به گزارش خبرگزاری دید، اسراییل از انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی امریکا، استقبال کرده و آن را در جهت منافع تل‌ابیب دانسته است.
گفته می‌شود که جان بولتون مواضع تندی علیه ایران دارد و با دیدگاه رییس جمهور ترامپ در مورد برجام موافق است.
همچنان مشاور امنیت ملی جدید امریکا روابط نزدیکی با مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی، به ویژه سازمان مجاهدین خلق داشته و در همایش سال گذشته این سازمان در پاریس گفته بود که سال آینده این همایش را در تهران برگزار خواهیم کرد.
پیش از این رکس تیلرسون وزیر خارجه اسبق امریکا که مواضع نرمی علیه ایران داشت و موافق برجام بود، نیز از کابینه آقای ترامپ حذف شد و به جای او مایک پمپئو رییس سازمان سیا، گماشته شد.
اکنون تیمی که اطراف ترامپ را احاطه کرده با دیدگاه‌های او در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و «برجام» نزدیکی بیشتری دارد و احتمال آن می‌رود که با این تیم، کاخ سفید از برجام خارج خواهد شد.
رییس جمهور ترامپ پیش از این نیز، گفته بود که برجام بدترین توافقی است که امریکا تاکنون انجام داده است.
در همین حال، اسراییل که از متحدان نزدیک امریکا در منطقه خاورمیانه است، از رقبای جدی ایران به شمار می‌رود و همواره از نرمش رهبران امریکا در برابر تهران ناخشنود بوده است.
اکنون به نظر می‌رسد که تیم جدید کاری کاخ سفید به خواسته‌های اسراییل نزدیک‌تر شده و برجام را که اسراییل آن را مهلت خوب برای هسته‌ای شدن ایران می‌دانست لغو کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا