آخرین اخبارمنطقه

روحانی در دیدار با باجوا:

از گسترش همکاری دفاعی و امنیتی اسلام‌آباد-تهران استقبال می‌کنیم


حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در دیدار با قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، از گسترش همکاری‌های امنیتی و دفاعی میان اسلام‌آباد- تهران استقبال کرده و گفته است که این همکاری‌های، خواست هر دو جانب است.
به نقل از رسانه‎های ایرانی، حسن روحانی با بیان این‎که تاریخچه همکاری نظامی و دفاعی ایران و پاکستان به دهه‌ها قبل باز می‌گردد، گفته است:«امروز ما برای توسعه این روابط آماده‌ایم. با توجه به اراده دو دولت ایران و پاکستان بر تقویت مناسبات و همکاری‌ نیروهای مسلح، این همکاری‌ها می‌توانند با توسعه فعالیت‌های آموزشی و مانورهای مشترک، همکاری در صنایع نظامی و انتقال تجربیات تعمیق یابد.»
رییس‎جمهوری ایران در این دیدار، اختلافات فرقه‏ای و قومی را دو چالش امروز جهان اسلام توصیف و بعضی از قدرت‎های جهانی را متهم به ایجاد اختلافات در منطقه کرده است.
وی، بیان کرده است که قدرت‏ها هیچ علاقه‏ای به وحدت میان مسلمانان ندارند و اگر این اتحاد و برادری تقویت شود، کشور‏های اسلامی بدون حضور دیگران می‎توانند به حل مشکلات منطقه‎ای دست پیدا کنند.
به گفته روحانی، همکاری‏های تهران و اسلام‌آباد می‌تواند زمینه اتحاد را میان کشور‏های اسلامی در منطقه، فراهم کند.
در همین حال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان، در این دیدار خواستار گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی میان دو کشور شده و خاطرنشان ساخته است که دوستی تهران واسلام‎آباد، تاریخی است.
آقای باجوا با تشریح اقداماتی که برای تقویت امنیت در مرزهای ایران و پاکستان انجام شده و اراده پاکستان برای گسترش روابط با ایران در همه حوزه‎ها، اظهار داشته که مردم پاکستان پیوسته برای مردم ایران، به ویژه به خاطر شجاعت و ایستادگی در برابر قدرت‌ها و مهاجمین، احترام ویژه‌ای قایل هستند.
این نظامی بلندپایه پاکستانی همچنان گفته است که اختلافات میان برخی از کشور‏های اسلامی، باید روی میز مذاکره حل‎وفصل شود و نباید به کشور‏های غربی اجازه داده شود که از این اختلافات به هدف فروش تسلیحات خود استفاده کنند.
پس از اعلام راهبرد امریکا در مورد افغانستان و جنوب آسیا که در آن، پاکستان متهم به حمایت و پناه دادن به گروه‎های تروریستی شده بود، رابطه اسلام‎آباد-واشنگتن به تیرگی گرایید و از آن پس پاکستان تلاش دارد تا متحدان منطقه‎ای بیشتری در برابر امریکا داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا