آخرین اخبارافغانستانسیاست

استانکزی: مسایل خرد و کوچک را کنار بگذارید

اعضای مجلس نماینده‌گان، محمد معصوم استانکزی رییس امنیت ملی را در نشست امروز، چهارشنبه مجلس استیضاح کردند که در نتیجه، آقای استانکزی با دریافت بیشترین رای موافق در سمت خود باقی ماند.
به گزارش خبرگزاری دید، استیضاح آقای استانکزی در پی افزایش ناامنی، حملات انتحاری و انفجاری، ترور نیرو‌های امنیتی، سیاسی شدن ریاست امنیت ملی و دستگیر نشدن عاملان حملات تروریستی صورت می‌گیرد.
در این نشست همایون همایون معاون اول مجلس نماینده‌گان گفت که ریاست امنیت ملی به جای رسیده‌گی به وظایف اصلی‌اش در مسایل سیاسی کشور مداخله می‌کند. آقای همایون از پی‌گیری نشدن حملات خونین به ویژه حمله بر هوتل انترکانتیننتال شکایت کرد و گفت که مسولان امنیتی باید به مردم پاسخگو باشند.
در همین حال، عبدالقیوم سجادی نماینده‌ مردم غزنی در مجلس گفت که ریاست امنیت ملی برای مهار کردن جنگ روانی دشمن برنامه‌ای ندارد. آقای سجادی تصریح کرد که ریاست امنیت ملی ترکیب نامتوازن قومی دارد.
عبدالقیوم سجادی ناامنی در غزنی و سقوط ولسوالی خواجه عمری این ولایت را نیز ناشی از ضعف و کارکرد نیرو‌های امنیتی دانست.
رییس امنیت ملی در پرسش به سوال‌های شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان گفت که گروه‌ها و سازمان‌های متعدد در کشور فعالیت تروریستی دارند که مهار آنان بدون اتحاد ملی دشوار است.
رییس امنیت ملی کشور در ارتباط به سیاسی شدن ریاست امنیت ملی افزود که او به عنوان یک شهروند کشور حق دارد برای ایجاد اتحاد و حل مشکل با مقام‌های سیاسی کشور گفت‌و‌گو کند.
رییس امنیت ملی در رابطه به پی‌گیری حادثه‌های تروریستی گفت که آنان صد‌هاتن از افراد وابسته به گروه طالبان، داعش و حقانی را دستگیر و زندانی کرده‎اند.
آقای استانکزی تصریح کرد که عاملان قضیه‌های ترور نیرو‌های امنیتی نیز دیر یا زود به پنجه‌ قانون سپرده می‌شوند.
معصوم استانکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت که ریاست امنیت ملی بیشترین ترکیب قومی را دارد.
رییس امنیت ملی از مجلس نماینده‌گان خواست که مسایل خرد و کوچک را کنار بگذارند و روی مسایل کلان ملی، چون انتخابات، مشروعیت نظام و تأمین انتخابات کار کنند.
با این همه، رییس امنیت ملی بیشتر مسایل امنیتی را به دلیل حساس بودن آن علنی نکرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا