آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

استانکزی و رحیمی مزار رفتند؛ ارگ در تلاش مهندسی وضعیت به سود تیم حاکم است

گزارش‌ها حاکی از آن است که معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و سلام رحیمی رییس دفتر ریاست جمهوری برای دیدار با عطا محمد نور به بلخ سفر کرده‌اند.
گفته می‌شود که این سفر آقایان استانکزی و رحیمی برای مذاکره با آقای نور است تا به بن‌بست سیاسی میان کابل و بلخ پایان داده شود.
هرچند تاکنون جزئیات زیادی از دیدار این دو چهره نزدیک به ریاست جمهوری با عطا محمد نور فاش نشده، اما احتمال می‌رود که آن‌ها با پیشنهاداتی از سوی ارگ برای آقای نور رفته باشند.
پیش از این نیز مقاماتی از سوی ارگ به مزارشریف رفته بودند تا در مورد اختلافات میان بلخ و کابل با عطا محمد نور چانه‌زنی کنند که نتایج قابل لمسی در پی نداشت.
روز گذشته عطا محمد نور در مراسم سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در مزارشریف، یک‌بار دیگر از سیاست‌های انحصارگرایانه تیم حاکم انتقاد کرده و مجاهدین را وارثان اصلی افغانستان خواند.
آقای نور روز گذشته گفت: باید عدالت سیاسی و اجتماعی به شکل درست‌اش تامین شود، ما نمی‌خواهیم که مامور اقتدار سیاست شما باشیم. ما می‌خواهیم شریک این اقتدار سیاسی باشیم.
با این همه، معلوم نیست که استانکزی و رحیمی می‌توانند آقای نور را از راهی که انتخاب کرده منصرف کنند یا نه، ولی آنچه معلوم است این که عطا محمد نور توانسته ایتلاف بزرگی از سیاسیون و مردم را علیه حکومت بسیج کند و تاکنون در سیاست دست بالا را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا