آخرین اخبارافغانستانپاکستانزنانسیاست

استانکزی: پاکستان حق ندارد با حیثیت مردم افغانستان تجارت کند

خبرگزاری دید: معین سیاسی وزارت خارجه‌ طا-لبان می‌گوید که مقام‌های پاکستانی دیگر بر حیثیت مردم افغانستان تجارت نکنند.


عباس استانکزی امروز سه‌شنبه (۵ میزان) این سخنان را در مراسم تجلیل از روز گردشگری در کابل مطرح کرده است.
استانکزی افزوده است که مقام‌های پاکستانی نباید در مورد حیثیت مردم افغانستان طوری اظهار نظر کنند که این کشور را بدنام سازند: «این تجارت را بس کنند».
به نظر می‌رسد استانکزی این اظهارات را در واکنش به صحبت‌های شهباز شریف نخست‌وزیر و بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه‌ آن کشور مطرح کرده باشد.
نخست‌وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که چند روز پیش برگزار شد، گفت که افغانستان به پناهگاه گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.
شریف همچنین گفته بود که پاکستان نیز مانند سایر کشورهای جهان در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان نگرانی دارد.
با این حال، معین سیاسی وزارت خارجه‌ طا-لبان گفت: «من این را به آقایان شریف و بوتو می‌گویم وقتی صحبت می‌کنید و تمام دنیای غرب دور شما ایستاده‌اند، آنقدر مغرور نباشید که خودتان را فراموش کنید. چیزی که به دهن آمد به زبان جاری می‌کنید و این کار را برای خوشحالی آنان انجام می‌دهید».
شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه‌ طا-لبان علاوه کرد که شواهد کافی در اختیار دارند که هواپیماهای بدون سرنشین از کدام کشور و از کجا به خاک افغانستان حمله می‌کنند.
او گفت که حکومت طا-لبان به‌خاطر حفظ روابط، همه‌ این موارد را تحمل کرده است؛ اما تأکید کرد که صبر شان اندازه دارد.
از سویی هم عباس استانکزی در این همایش با اشاره به مسدود ماندن مکاتب دخترانه گفت که باز داشتن دختران از آموزش هیچ توجیه شرعی ندارد که با واکنش تند کبیر حنفی وزیر امر به معروف آن‌ها مواجه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا