آخرین اخبارافغانستانسیاست

استانکزی: پرواز چرخبال‌های مشکوک در آسمان افغانستان شایعه‌ است

معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی در مراسم بزرگداشت از روز سرباز در وزارت دفاع می‌گوید: ما به جنگ مجبور شدیم پس باید تا پیروزی آن‌ را ادامه دهیم. دولت افغانستان جنگ را برای جنگ نمی‌کند بلکه جنگ را برای رسیدن به صلح پایدار انجام می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی امروز پنجشنبه (۱۰حوت) در بزرگداشت از روز سرباز که با حضور رییس جمهور و مقامات بلندپایه کشور در وزارت دفاع برگزار شده بود علاوه کرد: مبارزه با تروریزم تنها وظیفه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیست بلکه وظیفه هر خانواده افغان است و آن‌ها نباید فرزندانشان‌را بگذارند که به نیروهای مخالف مسلح بپیوندند.
آقای استانکزی افزود: کسانی هستند که بااشاره دیگران در افغانستان فعالیت می‌کنند ولی دیگر زمان آن رسیده که دولت افغانستان مبارزه علیه آنان را آغاز کند.
رییس عمومی امنیت ملی همچنان با اشاره به اسناد دست یافته دولت مبنی بر وجود پایگاه‌های شبکه‌های تروریستی در خارج از کشور و تمویل آنان توسط یک دولت مشخص افزود:« برخی‌ها ادعا می‌کنند که چرخ بال‌های مشکوک در آسمان افغانستان در پروازند ولی باید به آن‌ها بگویم که این خبر جز افسانه‌ چیزی بیش نیست و باید دربرابر دولت افغانستان حرف‌های مسئولانه بزنند نه صبحت‌های شایعه شده و غیر مسئولانه.»
اظهارات رییس امنیت ملی در حالی است که دولت روسیه بارها به دولت افغانستان از افزایش گروه داعش در کشور و پرواز چرخبال‌های مشکوک در آسمان افغانستان هشدار داده است، ولی مقامات امنیتی این ادعاها را رد کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا