آخرین اخبارافغانستانسیاست

استجواب وزرای دفاع و داخله سری برگزار شد

وزیران دفاع و داخله از سوی مجلس استجواب شدند، اما نشست آنان با نمایندگان به درخواست وزیر دفاع ملی سری برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری دید، افزایش ناامنی‌ها در ولایت‌های مختلف کشور، افزایش حملات انتحاری و چگونگی تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات از دلایل استجواب وزیران دفاع و داخله گفته شده است.
نمایندگان در ابتدا پرسش‌هایی را در مورد چگونگی حملات انتحاری اخیر در ننگرهار، کارته سخی کابل، هلمند و چمن حضوری از وزیران داخله و دفاع ملی پرسیدند.
اقبال صافی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس با اشاره به افزایش ناآرامی‌ها در کشور پرسید که در این وضعیت مقام‌های امنیتی چگونه از تامین امنیت برگزاری انتخابات اطمینان می‌دهند؟
نیلوفر ابراهیمی، عضو کمیسیون امور دفاعی مجلس نیز از مقام‌های امنیتی خواست که باید دلایل افزایش حملات تروریستی و افزایش تلفات سربازان امنیتی را توضیح دهند.
خانم ابراهیمی در مورد نتایج بررسی‌های حملات انتحاری بر هوتل انترکانتیننتال و چهارراهی صدارت نیز از مقام‌های امنیتی پرسید و انتقاد کرد که چرا این نتایج تاهنوز با مردم افغانستان شریک نشده است.
طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی کشور به مجلس پیشنهاد کرد نشست سری برگزار شود تا او بتواند آزادانه مسایل امنیتی را مطرح کند.
نمایندگان مجلس با این پیشنهاد موافقت کردند، اما عبدالقادر زازی وطن‎دوست پس از دقایقی در جمع خبرنگاران گفت که مقام‌های امنیتی چیزی را مطرح نکردند که ایجاب سری بودن نشست را می‌کرد و آنان به‌دلیل احتیاط بیش از حد تقاضای سری بودن نشست را مطرح کرده‌اند.
گفتنی است که نشست دو روز پیش مجلس سنا با مقام‌های امنیتی نیز سری برگزار شد.
معاون عملیاتی ریاست امنیت ملی به مجلس اجازده داده نشد
در نشست مجلس نمایندگان، معصوم استانکزی رییس امنیت ملی نیز استجواب شده بود، اما آقای استانکزی با فرستادن مکتوبی به مجلس گفته است که به‌ دلیل دیدار با یک هیأت بلندپایه قزاقستانی نمی‌تواند در نشست مجلس حاضر شود. به‌ جای وی صبور قانع معاون عملیاتی امنیت ملی به مجلس آمده بود، اما به وی اجازه حضور در نشست مجلس داده نشد.
همایون همایون، معاون اول مجلس که ریاست نشست را به‌ عهده داشت، عدم حضور آقای استانکزی را بدون دلیل موجه، توهین به نمایندگان خواند و به معاون ریاست امنیت اجازه ورود نداد.
آقای همایون گفت در صورت حضور آقای استانکزی در داخل کشور، معاون ریاست امنیت ملی صلاحیت پاسخ‌گویی به مجلس را ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا