آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

استخبارات امریکا در افغانستان باقی خواهد ماند

دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که طالبان را به شدت کوبیده است و حالا این گروه از جنگ خسته شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که طالبان را به شدت کوبیده است و حالا این گروه از جنگ خسته شده است.
رییس جمهور ترامپ در مصاحبه‌ای با تلویزیون سی بی اس یکبار دیگر از طولانی شدن جنگ امریکا در افغانستان ابراز نارضایتی نمود و گفت:« زمان (صلح) فرارسیده است. ببینیم که طالبان چی می‌کنند. آنان صلح می‌خواهند. آنان خسته‌اند. همه خسته‌اند… این جنگ بی‌پایان باید در مقطعی متوقف شود».
ترامپ در این مصاحبه ضمن تایید خروج قوای امریکایی از افغانستان گفت که استخبارات امریکا در منطقه باقی خواهد ماند تا به گفته او اوضاع را از نزدیک نظارت کند.
در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال ظهور مجدد دهشت‌افگنان پس از خروج قوای امریکایی، ترامپ گفت اگر مجبور شدیم باز می‌رویم. طیاره‌های بسیار سریع‌السیر داریم…به سرعت باز می‌گردیم.
عمده‌ترین شکایت رییس جمهور امریکا از جنگ در افغانستان مصارف اقتصادی آن است. آقای ترامپ گفته در پنج سال گذشته سالانه نزدیک به ۵۰ میلیارد دالر صرف ماموریت نظامی ایالات متحده تنها در افغانستان شده است.
رییس جمهور ترامپ گفته است در صورت موفقیت این مذاکرات نظامیان امریکایی را از افغانستان بیرون خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا