آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

استرالیا می‌خواهد به قربانیان جنایات جنگی در افغانستان غرامت بپردازد

خبرگزاری دید:  پس از افترای رابرتز اسمیت نظامی استرالیایی علیه روزنامه‌نگاران، گروه‌های حقوقی و حقوق بشری درخواست‌های شان را برای طرح پرداخت غرامت از سوی دولت استرالیا شدت بخشیده‌اند.

وزیر دفاع استرالیا به وکلای حقوقی گفته است که دولت به دنبال «راهی» برای جبران غرامت به خانواده‌های قربانیان جنایات جنگی در افغانستان است.

به نقل از گاردین، دولت استرالیا در نظر دارد به خانواده‌های قربانیان جنایات جنگی در افغانستان غرامت بپردازد.

گروه‌های حقوق بشری و حقوقی درخواست‌های خود را برای طرح غرامت در پی حکم دادگاه فدرال در رد پرونده افترا که توسط سرباز سابق استرالیایی بن رابرتز اسمیت مطرح شده بود، افزایش داده‌اند.

با این حال، مقامات استرالیایی درباره پیچیدگی موضوع غرامت هشدار داده‌اند.

انتظار می‌رود که دلایل کامل پرونده رابرتز اسمیت امروز دوشنبه(١٥ جوزا) منتشر شود.

دولت استرالیا در مورد این پرونده اظهار نظری نکرده و گفته است که طرف دادرسی مدنی نیست، اما تعهد خود را برای عمل به گزارش بریتون مجدداً اعلام کرده است.

تحقیقات چهار ساله جنرال پل بریتون اطلاعات «موثقی» در مورد دخالت ۲۵ پرسونل نیروهای ویژه فعلی یا سابق استرالیا در قتل غیرقانونی ۳۹ نفر و رفتار ظالمانه با دو نفر دیگر دریافته است.

دانیلا گاوشون مدیر دیده‌بان حقوق بشر استرالیا گفته است: پرداخت سریع و کافی به قربانیان یا خانواده‌های آن‌ها همان‌طور که در گزارش بریتون توصیه شده است، نه تنها از نظر قانونی الزامی است، بلکه کار درستی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا