آخرین اخباراسلایدشوجهان

استعفای ناگهانی یک عضو کابینه انگلیس به خاطر دیر رسیدن

مایکل والتون بیتس عضو کابینه و لرد بریتانیایی پس از دیر رسیدن به جلسه پرسش و پاسخ مجلس اعیان، با ابرازخجالت از این موضوع از پُست خود در کابینه استعفا داد.
به نقل از یورونیوز، لرد بیتس مسئول اداره توسعه بین‌الملل وزارت خارجه بریتانیا، با رسیدن به جایگاه خود گفت: «اجازه دهید که عذرخواهی صمیمانه خود را به بارونس لیستر برای نبودن و پاسخ ندادن به سوال ایشان ابراز کنم.»
وی افزود:«در پنج سالی که افتخار جواب‌گویی به سوالات شما به نمایندگی از دولت را داشتم، همواره به رعایت بالاترین میزان حسن نیت و احترام در پاسخ دادن به سوالات قانون‌گذاران باور داشته‌ام. من واقعا شرمنده‌ام که برای پاسخ به سوال در جایگاه خود حاضر نشدم و از خانم نخست‌وزیر می‌خواهم که استعفای فوری مرا بپذیرد و بازهم عذرخواهی می‌کنم.»
«بارونس اسمیت باسیلدون»، رهبر اپوزیسیون (حزب کارگر) در مجلس اعیان، بلافاصله با ابراز احترام نسبت به آقای بیتس گفت، لازم نبود که وی به خاطر یک اشتباه جزیی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، استعفا دهد.
خانم باسیلدون ابراز امیدواری کرد که لرد بیتس در تصمیم خود تجدید نظر کند.
همچنان ترزامی، نخست وزیر بریتانیا، شام‌گاه همان‌روز این استعفا را رد کرد.
استعفای مقامات اروپایی در حالی به خاطر یک کوتاهی جزئی انجام می‌شود که در کشورما به باور آگاهان پس از اشتباهات و ناتوانی‌های آشکار و نابخشودنی، هنوزهم مقامات در پُست‌های شان به کار ادامه می‌دهند و با فرهنگ استعفا به کلی بیگانه‌‌‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا