آخرین اخبارافغانستانگزارش

استفاده از امکانات دولتی برای مقاصد حزبی!


شماری از شهروندان، فعالان جامعه مدنی و شاگردان مکاتب ولایت بامیان می‌گویند: همزمان با ورود محمد کریم خلیلی، رییس حزب وحدت اسلامی، بسیاری از ادارات دولتی در این ولایت فلج شده و علاوه بر اینکه از امکانات دولتی برای منافع حزبی استفاده می‌شود، دانش‌آموزان مکاتب را نیز برای استقبال و اشتراک در مراسم سخنرانی آقای خلیلی وادار کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، شماری از مراجعین در ارگان‌های دولتی می‌گویند، نزدیک به ۳ روز است روسای دولتی در دفتر کاری شان نبوده و با آقای خلیلی به ولسوالی‌های این ولایت رفته و با گذشت نزدیک به ۳ روز هنوز هم مشکلات آنان حل نشده است.
سید محمد کبیر تابش، فعال مدنی و رییس جنبش جوانان برای تغییر می‌گوید: هدف از سفر آقای خلیلی، در بامیان تجدید میثاق با آرمان‌های حزبی بوده و استفاده از امکانات دولتی باعث نگرانی مردم و شماری از فعالان مدنی این ولایت شده است.
آقای تابش افزود، بعد از کشته‌شدن سید مصطفی کاظمی؛ آقای کرزی، رییس‌جمهور وقت افغانستان، صریحا حکم داده بود تا دیگر از شاگردان مکاتب و دانشجویان جهت رنگین ساختن محافل استفاده نشود، اما متاسفانه با ورد آقای خلیلی این حکم شکسته شده و آمرین شماری از مکاتب مستقیماً از شاگردان مکاتب خواسته تا به این مراسم اشتراک کنند.
وی افزود:« من خودم شاهد بودم که تمام شاگردان مکتب لیسه ذکور مرکز بامیان را برای استقبال به سمت استدیوم( محل سخنرانی آقای خلیلی) می‌بردند و در هر فاصله ۲۰ متری یک معلم ایستاد بود تا شاگردِ فرار نکند.»
وی افزود، ادارات دولتی چندین روز است فلج بوده و تمامی روسا به استقبال آقای خلیلی رفته است. مهم‌تر از همه، اینکه تمامی دعوت‌نامه‌های که از طرف اداره سکتوری ولایت بامیان مُهر شده بود به محفل حزبی بیایند که خود این موضوع یک فساد و استفاده سوء از صلاحیت است.
به گفته وی، ارگان‌های عدلی و قضای باید مسئولان را مورد بازپرس قرار دهند که چرا از امکانات دولتی به خاطر منافع و محافل حزبی استفاده می‌کنند.
محمد علی، یکی از مراجعین ولایت بامیان می‌گوید:« اکثر مقامات دولتی ولایت بامیان با آقای خلیلی به ولسوالی یکاولنگ سفر کرده و اکثر روسا و کارمندان ولایت بامیان در شعبه‌های شان نیستند.»
از سوی هم شماری از دانش‌آموزان در ولسوالی یکاولنگ می‌گویند، همزمان با ورود محمد کریم خلیلی، رییس حزب وحدت اسلامی مسئولان معارف آنان را مجبور به اشتراک در سخنرانی آقای خلیلی کرده‌اند.
عارفه، یکی از شاگردان مکتب لیسه نسوان مرکز یکاولنگ می‌گوید:« آمر معارف یکاولنگ از معلمین ما خواست تا ما را به استقبال آقای خلیلی ببرند و معلمین ما نیز ما را به صف‌های منظم تقسیم کرده و به استقبال آقای خلیلی بردند.»
محمد، یکی دیگر از دانش‌آموزان لیسه ذکور مرکز بامیان می‌گوید:« شماری از استادان ما را تهدید می‌کردند در صورتی‌که کسی به استقبال آقای خلیلی نروند غیرحاضر خواهند شد.»
محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح و رییس حزب وحدت اسلامی افغانستان روز پنجشنبه به ولایت بامیان سفر کرده بود که هدف از سفرش به بامیان را «تجدید میثاق با آرمان‌های حزب وحدت” عنوان کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا