آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثسیاست

صالح:

استفاده از جنراتورهای فردی در کابل منع می‌شود

معاون نخست ریاست جمهوری در تازه‌ترین مورد گفته استفاده از جنراتورهای فردی در سطح شهر کابل ممنوع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح که پس از عهده‌دار شدن مدیریت امنیت کابل، هفدهمین تصمیمش را صبح امروز چهارشنبه (۱۴ عقرب) در صفحه‌ رسمی فیسبوک خود همگانی کرده، گفته است که به تمام بازارها فُرصت داده می‌شود که جنراتورهای مشترک و کلان خریداری کرده و در یک مکان مشخص بگذارند.
به گفته‌ او، با این کار هم پیاده‌روها باز می‌شود و هم آلودگی هوا و آلودگی صوتی کم می‌شود.
اغلب دکان‌ها در شهر کابل که کارشان به برق وابسته است، به دلیل نبود برق منظم از جنراتورهای فردی استفاده می‌کنند. در برخی موارد، این جنراتورها به‌دلیل کهنه‌بودن، در کنار آلودگی صوتی، هوا را نیز آلوده می‌کنند.
از سویی هم، صالح همچنان گفته است که به غرفه‌ها و رستورانت‌های قرغه اطلاع داده شده است که موقعیت‌شان را مطابق نقشه‌ اساسی تنظیم کنند، در غیر آن تخریب می‌شود.
او افزوده است که نقشه‌ قرغه توسط یکی از کادرهای افغانستان که در مهندسی و محیط‌زیست دکتورا دارد، طرح‌ریزی شده است.
او از کار پولیس ترافیک شهر کابل نیز انتقاد کرده و گفته است که قناعت‌بخش نیست. به گفته‌ او، پولیس ترافیک توانایی تطبیق اوامر را ندارد.
امرالله صالح تأکید کرده است که کار پوشش اطلاعاتی محله به محله باید ده برابر شود.
صالح گفته است که طرح مدیریت تجمع متقاضیان ویزا در مقابل سفارت پاکستان در کابل تا سه روز دیگر نهایی می‌شود. او تأکید کرده است که مردم نباید به‌خاطر نبود نظم در اخذ ویزا تحقیر شود.
معاون اول ریاست‌ جمهوری چند روز پیش از وزارت خارجه خواسته بود تا از سفارت پاکستان در کابل بخواهد که تعداد صدور روزانه‌ ویزا به شهروندان افغانستان را مشخص کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا