آخرین اخبارافغانستان

استفاده از مواد ساختمانی داخلی توسط حکومت


وزارت شهرسازی و مسکن برای نخستین‌بار تفاهم‌نامه همکاری برای استفاده از مواد ساختمانی داخلی را با اتاق صنایع و معادن کشور به امضا رسانید.
براساس این تفاهم‌نامه قرار است در تمام پروژه‌های ساختمانی این وزارت از مواد ساختمانی داخلی و در مطابقت با نورم و استندرد‌ها استفاده شود و این موضوع جزو از مکلفیت‌ها برای قرارداد کنندگان در شرطنامه تدارکاتی است.
نیلوفر لنگر، سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن که روز شنبه ۱۴ اسد در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت حضور یافته بود، افزود: براساس تفاهم‌نامه همکاری برای استفاده از مواد ساختمانی داخلی، وزارت شهرسازی و مسکن تا ۲۵ درصد اولویت را از لحاظ قیمت، به مواد ساختمانی داخلی می‌دهد.
براساس فیصله رهبری حکومت، در سال مالی آینده، فعالیت‌های ساختمانی تمام وزارتخانه‌ها از طرف وزارت شهرسازی و مسکن پیش برده می‌شود.
همچنان در کنار این اقدامات، وزیر شهرسازی و مسکن در ادامه سفرهایش به ولایت‌ها اخیراً به ولایت‌های ارزگان، زابل، کندز و دایکندی رفته و برنامه‌های جدید این وزارت را با شهروندان شریک ساخت.
در این سفرها شماری از پروژه‌های جدید وزارت شهرسازی و مسکن افتتاح و به بهره‌برداری سپرده شد و نیز سنگ تهداب شماری از پروژه‌ها نهاده شد.
به گفته سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن، در سال جاری ۴ پروژه ساختمانی از سوی این وزارت در ولایت دایکندی آغاز می‌شود. همچنان پلان‌های شهری برای ولایت ارزگان تحت کار است. تعمیر تدریسی موسسه تعلیمات مسلکی ولایت زابل اعمار می‌شود و سروی آب‌رسانی در این ولایت نیز به پایان خواهد رسید.
در همین حال، در سال روان پروژه شهرک قالین‌بافان که به مساحت یک هزار جریب زمین برای ۱۹۹۴ خانواده با ظرفیت ۱۱۰ فابریکه صنعتی کوچک و بزرگ اعمار می‌شود و ماسترپلان کندز نیز تحت کاراست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا