آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

استقبال افغانستان از اعلامیه مشترک پاکستان – اتحادیه اروپا

وزارت امور خارجه کشور در بیانیه‌ای می‌گوید که دولت افغانستان از اعلامیه مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان در رابطه به افغانستان استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز پنجشنبه(۱۵ عقرب) در بیانیه‌ای می‌گوید که افغانستان از اعلامیه منتشر شده دو شریک مهم خویش، پاکستان و اتحادیه اروپا پیرامون حمایت از مذاکرات صلح افغانستان استقبال می‌نماید. تعهد دوباره پاکستان و اتحادیه اروپا در این بیانیه به ارتباط موفقیت مذاکرات صلح افغانستان ارزشمند است.
در بیانیه آمده است: «فراخوان متحدین بین‌المللی افغانستان پیرامون کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس فوری، چانس موفقیت مذاکرات را افزایش می‌دهد. نتیجه مذاکرات صلح افغانستان منجر به حفاظت جمهوری اسلامی، حفظ حقوق شهروندان افغانستان و نتیجه مطلوب برای همه خواهد بود».
بر بنیاد این بیانیه، به رسمیت شناختن مذاکرات صلح در منطقه، به ویژه در امر مبارزه علیه خشونت افراطگراها، مهاجرت غیرقانونی، قاچاق انسان و مواد مخدر و تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی برای کامیابی مذاکرات صلح، حیاتی است.
گفتنی است که اتحادیه اروپا و پاکستان روز گذشته اعلامیه مشترکی را در رابطه به روند صلح افغانستان و حفظ دستاوردهای ۱۹ ساله اخیر منتشر کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا