آخرین اخبارسیاستمنطقه

استقبال خلیلزاد از بیانیه عمران خان در مورد افغانستان

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان در پیامی، از بیانیه عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در باره افغانستان، استقبال کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای خلیلزاد روز گذشته در توییتی از ایراد بیانیه عمران خان در مورد افغانستان استقبال کرده و گفته که خواست وی برای کاهش خشونت‌ها، بالقوه است و می‌تواند منطقه را به طور مثبت تغییر دهد.
عمران خان نخست‌وزیر پاکستان روز پنج شنبه گذشته گفته بود:« در طول ۴۰ سال گذشته، درگیری‌های افغانستان برای دو کشور افغانستان و پاکستان به‌شدت رنج آور بوده است. اکنون، پس از یک مدت طولانی، روند صلح افغانستان فرصتی تاریخی برای صلح در منطقه به‌ وجود آورده و پاکستان از این روند به‌ صورت همه‌ جانبه در راستای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی حمایت می‌کند و افغان‌ها خود در مورد آینده‌شان تصمیم می‌گیرند.»
خان در ادامه گفته بود:« پاکستان دیگر بخشی از درگیری های داخلی در افغانستان نخواهد بود.»
در همین حال، آقای خلیلزاد با استقبال از این بیانیه خان گفته است:« درخواست او برای کاهش خشونت ها و سیاست ضد گسترش درگیری داخلی در دیگر کشورها، بالقوه است و می‌تواند منطقه را به شکل مثبت تغییر دهد و به پاکستان نقش رهبری دهد.»
گفتنی است که سخنان قبلی عمران خان مبنی بر ایجاد حکومت موقت در افغانستان با واکنش‌های وسیع داخلی، از جمله واکنش آقای خلیلزاد و سفیر روسیه در کابل، رو به رو شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا