آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

استقبال یوناما از بیانیه دولت در پیوند به حادثه نیمروز

هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) از بیانیه‌ حکومت افغانستان در مورد حادثه ولایت نیمروز استقبال کرد و خواستار تحقیقات و حفاظت از افراد ملکی شد.

یوناما
استقبال یوناما از بیانیه دولت در پیوند به حادثه نیمروز

به گزارش خبرگزاری دید، یوناما امروز سه‌شنبه(۲۳ جدی) در خبرنامه‌ای از بیانیه حکومت افغانستان در پیوند به تلفات افراد ملکی در نتیجۀ حملات هوایی در ولایت نیمروز اسقبال کرد و خواستار تحقیقات و پیگیری عاملین این حادثه شد.
یوناما گفت: «از اعتراف دولت و پشتیبانی از خانواده‌ها استقبال می‌کنیم. سازمان ملل خواستار تحقیق باز، پاسخگو و استفاده از یافته‌ها برای محافظت از غیرنظامیان است».
در پی حمله هوایی اخیر در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.
رییس جمهور غنی در بیانیه‌ای با ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه، به مقامات ذیربط هدایت داده است تا از تمام منابع برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان این حمله هوایی بسیج شود.
وی همچنین به مسئولان امنیتی و دفاعی کشور دستور داده است تحقیقات همه‌جانبه‌ای را در این رابطه انجام داده و در عملیات‌های شان از دقت و احتیاط کامل برای محافظت از غیرنظامیان کار بگیرند.
رییس جمهور افزوده است که استفاده طالبان و سایر گروه‌های تروریستی از مردم و مکان‌های عمومی به عنوان سپر عامل اصلی تلفات افراد ملکی است که غیرقابل قبول می‌باشد.
گفتنی است که در حمله هوایی اخیر در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز دست‌ کم ۱۳ تن از افراد ملکی جان باخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا