آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

استیضاح مسئولان امنیتی به قیمت لغو مجلس نمایندگان تمام خواهد شد

شماری از اعضای مجلس نمایندگان اظهار کرده‌اند، نشستی را که در ارگ ریاست جمهوری داشته‌اند، رییس‌جمهور هشدار داده‌ است، اگر مسئولان امنیتی استیضاح شوند، با صدور فرمانی، مجلس نمایندگان را لغو می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، روز گذشته(جمعه، ۴ حمل) هیات اداری و برخی از نمایندگان مجلس در ارگ ریاست جمهوری با رییس‌جمهور غنی دیدار داشته و در خصوص استیضاح مسئولان امنیتی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
لطیف پدرام، عضو مجلس نمایندگان گفت، در نشست مشترک ارگ ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان، رییس‌جمهور از مجلس خواست تا مسئولان امنیتی استیضاح نشوند و اگر استیضاح شوند، فرمانی را در خصوص لغو مجلس نمایندگان، صادر خواهد کرد.
این عضو مجلس نمایندگان به صراحت بیان کرد:« جناب رییس‌جمهور خیلی آشفته به نظر می‌رسید و خیلی خشمگین که چرا نمایندگان مجلس، وزرای امنیتی را استیضاح می‌کنند و اگر چنین کاری شود، ما مجلس نمایندگان را تعطیل می‌کنیم.»
آقای پدرام افزود که ارگ ریاست‌جمهوری هیچ‌گونه جایگاه قانونی ندارد تا مجلس نمایندگان را تهدید کند و اگر این موضوعات جدی باشد، این مجلس نمایندگان است که باید رییس‌جمهور را تعطیل کند.
میرویس یاسینی، یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان از تهدید رییس‌جمهور مبنی بر لغو مجلس نمایندگان، سخت خشمگین شده است.
آقای یاسینی تاکید کرد: حکومتی که بر مبنای جعل و تقلب روی کار آمده است، هیچ‌گونه حق تهدید را بر علیه مجلس نمایندگان نداشته و نیز صلاحیت قانونی هم ندارد.
این عضو مجلس نمایندگان افزود: رییس‌جمهور در حالی که خود را سرقوماندان قوای اعلی مسلح می‌داند، اما از چالش‌های امنیتی و سیاسی هیچ‌گونه کاسته نشده است و این موضوع، برای سرقوماندان قوای اعلی مسلح، شرم‌آور است.
در همین حال، عبدالرحمن رحمانی، عضو دیگری مجلس نمایندگان باورمند است که استیضاح وزرای امنیتی همیشه به معنی سلب صلاحیت آنها نیست.
وی تاکید کرد که باید تهدید رییس‌جمهور در خصوص لغو مجلس نمایندگان، جدی گرفته و این احساسات رییس‌جمهور باید ریشه‌یابی شود.
این در حالی است که مجلس نمایندگان نشست خود را در خصوص تهدید رییس‌جمهور مبنی بر لغو مجلس نمایندگان، به صورت سری برگزار کرد.
در همین حال، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رییس‌جمهور، این گفته‌ها را رد کرده و در صفحه فیسبوکش نوشته است:« رييس‌جمهور با هيچ فرد و مقامي از لغو پارلمان سخن نگفته است.»
مرتضوی همچنان نوشته است: طي دو سال اخير، بيش از سی نشست مشترك با شوراي ملي برگزار شده است. همكاری سه قوا در چار چوب قانون اساسي و براساس منافع ملي می‌تواند افغانستان را در عبور از مشكلات وچالش‌ها كمك کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا