آخرین اخبارجهانسیاست

رییس‌جمهور ترکیه:

اسرائيل مسير خطرناکی انتخاب كرده است


رجب طیب اردوغان، ریيس جمهور ترکیه درباره اقدامات اسرائیل در مسجد الاقصی گفت که این کشور با عدم احترام به حریم حرم بیش‌ترین آسیب را به خود وارد کرده و مسير خطرناکی انتخاب كرده است.
به نقل از آناتولی، ریيس‌جمهور ترکیه امروز طی سخنانی در نشست حزب عدالت و توسعه در مجلس کبیر ترکیه گفت که اسرائیل با عدم احترام به حریم حرم بیش‌ترین آسیب را به خود وارد کرده و مسير خطرناکی انتخاب كرده است.
وی افزود که اقدام اسرائیل در خصوص اعمال ممنوعیت در مسجدالاقصی علیه مسلمانان و پیشروی در اشغال، کاسه صبر را لبریز کرده است.
اردوغان ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر اسرائیل برای ممانعت از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی تصریح کرد:« روزهای سخت قدس از زمان خروج دولت عثمانی آغاز و اكنون به کابوسى مبدل شده است. ترکیه در چارچوب حقوق بین‌الملل دولت اسرائیل که مشروعیت خود را در تل آویو به عنوان پایتخت به دست آورد را به رسمیت شناخت، اما قدس از موقعیت ویژه‌ای برخوردار و ۳ دین را در خود جای داده است.»
او همچنان گفت:« به هیچ وجه نمی‌پذیریم با مسلمانانی که برای عبادت به مسجد الاقصی می روند مانند تروریست‌ها رفتار کنند. نیمی از قلب ما مکه، نیمی دیگر مدینه و قدس نیز ماننده پرده‌ای بر روی آن است. بیایید از قدس محافظت کنیم.»
رییس‌جمهور ترکیه در ادامه افزود: اگر اسرائیل به سلاح و قدرت‌هایی که پشت او قرار دارند اعتماد کرده و به این راه متوسل شده است، سخت در اشتباه است.
گفتنی است که از چندی بدین‌سو نیروهای نظامی اسرائیل به اقدامات سرکوب‌گرایانه در کرانه باختری و بویژه در مسجدالاقصی دست زده‌اند؛ اقداماتی که واکنش‌های جهانی را نیز در پی داشته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا