آخرین اخبارافغانستانسیاست

اسلام‌آباد با تاخیر: بر گروه حافظ گل‌بهادر در افغانستان حمله کردیم

خبرگزاری دید: ساعاتی پس از آن که حکومت سرپرست اعلام کرد حملات هوایی پاکستان در خاک افغانستان باعث کشته شدن ۸ نفر شده است، وزارت خارجه پاکستان تایید کرد که این کشور «عملیات ضد تروریستی مبتنی بر اطلاعات» در داخل مرز افغانستان انجام داده است.

وزارت خارجه پاکستان ناوقت امروز دوشنبه(۲۸ حوت) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اهداف اصلی عملیات انجام شده، تروریست‌های متعلق به گروه حافظ گل بهادر بودند.

این وزارت افزود که این گروه به همراه شبه‌نظامیان تحریک طا-لبان پاکستان (TTP) مسئول حملات تروریستی متعدد در داخل پاکستان هستند، که منجر به «کشته شدن صدها غیرنظامی و مقامات مجری قانون» شده است.

در بیانیه آمده که آخرین حمله تروریستی از این قبیل روز شنبه در یک پاسگاه امنیتی در منطقه میرعلی وزیرستان شمالی رخ داد که جان ۷ سرباز پاکستانی را گرفت.

حملات هوایی پاکستان یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان پس از کشته شدن ۷ سرباز، از جمله دو افسر، وعده داد انتقام بگیرد.

گروه حافظ گل بهادر مسئولیت حمله مرگبار در وزیرستان شمالی را بر عهده گرفته بود.

مقامات امنیتی پاکستان می‌گویند که جنگجویان گروه گل بهادر از سمت افغانستان، عمدتاً از سرحد خوست عملیات می‌کنند.

این حملات در بحبوحه تماس و دیدارها میان پاکستان و حاکمان افغانستان در روزهای اخیر انجام شده است.

وزارت خارجه پاکستان گفته که این کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان «اهمیت اساسی» قایل است و از این رو، همیشه گفت‌وگو و همکاری را برای مقابله با تهدید تروریستی در اولویت قرار داده است.

در بیانیه این وزارت گفته شده است که بارها از مقامات افغانستان خواسته‌ تا اقدامات ملموس و موثری را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که خاک افغانستان به‌عنوان بستری برای تروریزم علیه پاکستان استفاده نمی‌شود.

بیانیه افزوده است: ما همچنین از آنها خواسته‌ایم که پناهگاه‌های امن را برای تحریک طا-لبان پاکستان دریغ کنند و رهبران آن‌ها را به پاکستان بسپارند.

بیانیه وزارت خارجه پاکستان گفته است: ما از این عناصر در قدرت می‌خواهیم که در سیاست جانبداری از تروریست‌های خوارج که خون پاکستانی‌های بی‌گناه را می‌ریزند، تجدید نظر کنند و یک انتخاب روشن برای ایستادن در کنار مردم پاکستان داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا