آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

اسلام‌آباد: نگرانی جدی در مورد حضور «گروه‌های تروریستی» در افغانستان داریم

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته که از واکنش طا-لبان افغانستان علیه تی‌تی‌پی ناامید شده‌اند.

وزارت خارجه پاکستان روز گذشته نسبت به آنچه پاسخ طا-لبان افغانستان به درخواست‌های اسلام‌آباد برای اقدام علیه گروه‌های تروریستی، به ویژه تحریک طا-لبان پاکستان (TTP) مستقر در افغانستان خوانده، ابراز ناامیدی کرد.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی بر نگرانی فزاینده پاکستان در مورد حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان تاکید کرده است.

خانم بلوچ اظهار داشته است: در ارتباط به گروه‌های تروریستی که در افغانستان پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌هایی دارند، پاکستان نگرانی‌های جدی در مورد ادامه حضور آن‌ها دارد زیرا این افراد و نهادها همچنان به پاکستان حمله می‌کنند و باعث تلفات جانی در داخل پاکستان می‌شوند.

اظهارات او در بحبوحه تیرگی روابط بین پاکستان و حکومت موقت طا-لبان بیان می‌شود.

بر بنیاد این گزارش، پاکستان به شدت از عدم اقدام طا-لبان در برابر تحریک طا-لبان پاکستان که در حملات تروریستی متعدد در داخل پاکستان دست دارند، ناامید شده است.

خانم بلوچ در ادامه درخواست پاکستان برای «اقدام موثر و معنادار» علیه تحریک طا-لبان پاکستان «مستقر در افغانستان» را تکرار کرده و اظهار داشته که هنوز نتایج مشخصی دیده نمی‌شود.

او گفته است: ما بدیهی است که بسیار ناامید هستیم که نتایجی را که از مقامات افغان انتظار داشتیم، ندیده‌ایم.

با این حال، او بر اهمیت ادامه ارتباط با طا-لبان تاکید کرده است.

وی افزوده است: ما معتقدیم که کانال‌های ارتباطی باید ادامه داشته باشد و ما همچنان بر مقامات افغان فشار می‌آوریم تا اقدامات موثری را علیه این گروه‌های تروریستی انجام دهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تلاش دولت برای بیرون راندن افغان‌های ثبت نشده که به طور غیرقانونی در پاکستان زندگی می‌کنند، گفته که دولت از تعداد افرادی که داوطلبانه به افغانستان می‌روند بسیار راضی است و تعداد عودت‌های اجباری در مقایسه با عودت‌های داوطلبانه بسیار اندک است.

پیش از این پاکستان گفته بود که طا-لبان برای اقدام علیه تی‌تی‌پی تضمین‌های خاصی داده است.

این در حالی است که طا-لبان هرگونه حضور تی‌تی‌پی را در افغانستان رد کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا