آخرین اخبارافغانستان

اسماعیل خان: امریکایی ها کشور را ترک گویند

امیرمحمد اسماعیل‌خان، از اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفته است که ایالات متحده امریکا باید افغانستان را ترک کند. وی تاکید کرده است که قرن‌ها ادامه حضور خارجی ها ونیروی خارجی به افغانستان کمک نمیتواند.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از «رادیو اروپای آزاد» امیرمحمد اسماعیل خان، گفته امریکایی‌ها باید افغانستان را ترک کنند و صلح و ثبات در صورتی در افغانستان ممکن است که دولت با حمایت اکثریت مردم انتخاب شده باشد.
وی افزوده که دولت نمی تواند متکی به یک ارتش خارجی باشد.
این عضو جمعیت اسلامی در این مصاحبه گفته است که خروج کامل نیرو‏های خارجی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، اما کابل با حمایت مردم می تواند در مقابل طالبان ایستاده شود.
از سویی هم، امیراسماعیل خان، در بخشی ازمصاحبه‌اش در خصوص گفت‏و گوهای صلح خاطر نشان نموده؛ تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور داشته باشند، طالبان به میز مذاکره حاضر نخواهند شد.
وی با بیان این مطلب که طالبان گزینه‏ی به غیر از کنار آمدن با مردم افغانستان ندارد، گفته که مجاهدین سابق می توانند خلای نیرو‏های خارجی را پرکند.
در همین حال، این فرمانده جهادی در ولایت هرات در غرب کشور با انتقاد از حضور خارجی‏ها در افغانستان تصریح کرده؛ در صورتی که از سوی حکومت مرکزی چراغ سبز دریافت کند، آماده است که نیرو‏های تحت امر خودش را بسیج کند.
این فرمانده جهادی در بخشی ‏از حرف‏هایش از سقوط حکومت فعلی خبر داده و گفته است پیش از سقوط به یک حکومت جدید و رییس‏جمهور جدید نیاز داریم که از آدرس مردم حمایت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا