آخرین اخبارافغانستانسیاست

اسماعیل خان: با احمد مسعود پیام ملت خویش را به آقای متقی رساندیم

خبرگزاری دید: امیر اسماعیل خان از رهبران جهادی گفته است که وی همراه با احمد مسعود پیام ملت افغانستان را به امیرخان متقی وزیر خارجه طا-لبان رسانده است.


این رهبر جهادی افزوده که اگر طا-لبان رفتارهای فعلی شان را در قبال زنان، آزادی بیان و حقوق ملت افغانستان تغییر بدهند از آغاز مذاکرات میان‌افغانی حمایت می‌کند.
آقای اسماعیل خان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تسلط بر افغانستان با استفاده از روش‌های قهری و زور، نمی‌تواند باعث همدیگرپذیری و وحدت ملت افغانستان شود، بلکه در عوض زمینه ساز آغاز مجدد مخاصمات گردیده که منتج به تداوم جنگ خواهد شد.
این رهبر جهادی همچنان گفته است که وی همراه احمد مسعود با برخی چهره‌های دیگر سیاسی و جهادی کشور رایزنی کرده و به این نتیجه رسیدند که وضعیت فعلی کشور و زندگی مردم افغانستان به دلیل نفی مذاکرات بین‌الافغانی توسط طا-لبان رقم خورده است و اگر ]طا-لبان[ به این باور رسیده باشند که باید به رفتارهای فعلی شان چون حصر زنان افغانستان، نفی آزادی بیان، عدم توجه به وضعیت معیشت مردم، تضاد با نهادهای انتخابی و انتخابات، حمایت از گروه‌های تروریستی، توقیف‌های غیر قانونی و ایجاد فضای وحشت در جامعه پایان دهند، حاضر هستند تا از شروع مجدد مذاکرات بین‌الافغانی حمایت کنند.
اسماعیل خان افزوده است که وی، احمد مسعود و شماری از چهره‌های سیاسی طی چند نشست پیام مردم افغانستان را به امیر خان متقی و هیئت همراهش اعلام‌ کرده است و اگر طا-لبان به خواست مردم افغانستان تمکین نکنند آنها برای بازگشت به حاکمیت قانون، عدالت اجتماعی، مشارکت فراگیر و ملی در جامعه، به هر گزینه متناسب متوسل خواهند شد.
گفتنی است که این اعلامیه بعد از سفر امیر خان متقی وزیر خارجه طا-لبان به تهران نشر شده است. با آنکه جزئیات دیدارها و گفت‌وگوها رسانه‌ای نشد ولی طا-لبان اعلام کردند که آقای متقی با احمد مسعود و اسماعیل خان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا