آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

اسناد حیف و میل بودیجه ملی از سوی اداره امور فاش شد


بر اساس اسنادی که به تازه‌گی در اختیار خبرگزاری دید، قرار گرفته، کارمندان اداره امور ریاست جمهوری حتا پیش از آن‌که به سِمت‎های‎شان مقرر شوند، معاش امتیازی دریافت می‌کنند.
این اسناد که پیش‎نهاد‎های اداره امور عنوانی ریاست‎جمهوی است، به خوبی نشان‎ می‎دهند که کارمندان این نهاد حکومتی بر خلاف معاش معمول کارمندان دولت، معاش‎های هنگفت امتیازی دریافت می‎کنند.
همچنان اسناد فاش شده نمایانگر آن است که کارمندان اداره امور، حتا پیش از آن که در این نهاد مقرر شوند نیز معاش امتیازی برای‎شان پرداخت می‎شود.
در بخشی از این اسناد در مورد معاش امتیازی ماموران اداره امور آمده است، آن‎عده کارمندانی که بعدا تقرر میابند مطابق جدول معاشات امتیازی اداره امور، معاش امتیازی دریافت می‎کنند.
در همین حال، اسناد دیگری که به دست خبرگزاری دید افتاده، نشان‎دهنده آن است که تنها هزینه نصب شیشه‎های ضد گلوله ریاست‎جمهوری، مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون افغانی است و این مبلغ از کود ۹۱ اجرا شده است.


پیشنهاد اداره امور در مورد نصب شیشه‎های ضد گلوله در دفتر رییس‎جمهوری، به خوبی نشان می‎دهد که ریاست‎جمهوری هیچ نوع اشرافی بر روند داوطلبی و عقد قراردادها نداشته و فقط امضا کننده اوراق است.


بخشی از این اسناد، همچنان نمایانگر حیف و میل شدن بودیجه ملی در تشریفات غیر ضروری دولتی است.
یک پیش‎نهاد اداره امور به ریاست‎جمهوری، نشان می‎دهد که مبلغ ۱۰ میلیون افغانی از کود۹۱ برای مصارف دید و بازدیدهای وزارت دولت در امور پارلمانی اجرا شده است.
پیش از این نیز، اسنادی از پرداخت مبالغ هنگفت برای حزب اسلامی حکمتیار از بودیجه ملی، از سوی خبرگزاری دید به نشر رسیده بود که نشان‎دهنده حمایت مالی حزب اسلامی از سوی ارگ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا