آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور فراری پیشین از حکومت طا-لبان حمایت کرد

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور پیشین و فراری کشور از حکومت طا-لبان حمایت کرده و از کشورهای جهان خواسته که با آنان همکاری کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، غنی احمدزی امروز دوشنبه(۵ میزان) با نشر اعلامیه‌ای از جامعه جهانی خواسته است که به جای دوری از مردم افغانستان، با حکومت طالبان تعامل کند.
او خواستار تعامل، حمایت و کمک به حکومت طالبان از سوی جامعه جهانی شده و نیز گفته است که باید سرمایه‌های مسدود شده افغانستان آزاد و حکومت طالبان به رسمیت شناخته شود.
غنی می‌گوید که کابینه او یک درصد هم صلاحیت ندارد؛ اما برخی از سفیران و نمایند‌گان حکومت پیشین برای ایجاد «بحران جدید» تلاش می‌کنند و به نشست‌های بین‌المللی دعوت می‌شوند.
به گفته او، این افراد براساس هیچ قانونی از مردم و حکومت کنونی نمایند‌گی نمی‌توانند.
قرار است غلام‌محمد اسحاق‌زی، نماینده دولت غنی در سازمان ملل به نمایندگی از مردم افغانستان در مجمع عمومی این سازمان سخنرانی کند.
غنی می‌گوید که اسحاق‌زی در حالی در نشست سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کند که هیچ‌گونه حمایت مردمی و دولتی را پشت سر خود ندارد.
اشرف غنی احمدزی می‌گوید که جامعه جهانی باید درک کند که اگر افغانستان امن می‌خواهد، دست دوستی بدهد؛ زیرا با دشمنی مردم را «زیر دست خود» آورده نمی‌تواند و تجربه بیست سال گذشته این مسئله را روشن کرده است.
رییس جمهور فراری افغانستان در پایان تأکید کرده که ممکن است، برخی از دوستان او با نظریات امروزش موافق نباشد؛ اما او واضح صحبت می‌کند و از این‌که اسحاق‌زی به نمایند‌‌گی از حکومت او در سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کند، می‌شرمد.
محمداشرف غنی که بارها تأکید کرده بود در برابر طالبان می‌جنگد و تا آخرین رمق حیات کابل را ترک نمی‌کند، در بیست‌وچهارم اسد پس از این‌که طالبان به دروازه‌های کابل رسیدند، فرار کرد. او در امارات متحده عربی پناهنده‌ شده است.
همین دو روز پیش سرور احمدزی معاون شورای امنیت حکومت غنی که خود را از نزدیکان محمداشرف غنی معرفی می‌کرد، او را رییس جمهور برحال خوانده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا