آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

بنیاد مارشال فهیم:

اشرف غنی در جایگاهی نبود که از اوامر مارشال تمرد کند

بنیاد مارشال محمد قسیم فهیم نسبت به اظهارات اخیر اشرف غنی در مورد تمرد از اوامر مارشال در دوره انتقالی و موقت، با صدور پیامی واکنش نشان داده و گفته است که چنین سخنانی در شان رییس جمهور افغانستان نیست و آقای غنی در آن دوره در جایگاهی نبود که نسبت به اوامر مارشال افغانستان تمرد کند.
متن کامل بیانیه:
به نام خدا
اعلامیه‌ بنیاد مارشال فهیم در مورد اظهارات غیر مسئولانه و افترا آمیز آقای اشرف غنی رییس جمهور
کلیپ ویدئویی از سخنان محترم اشرف غنی رییس جمهور به نشر رسیده که در آن به برخی از مسایل حکومتی دوره‌های حکومت موقت و انتقالی اشاره کرده‌اند. آقای اشرف غنی به شکل مبالغه‌آمیز ادعا می‌کند که به حیث وزیر مالیه وقت از تطبیق اوامر مارشال افغانستان تمرد کرده بود. مارشال افغانستان در آن زمان سمت‌های معاونیت اول رییس‌ جمهور و وزیر دفاع کشور را به عهده داشت. با آنکه اختلاف دیدگاه در جلسات کابینه یک امر طبیعی است اما در آن زمان محترم اشرف غنی از لحاظ موقف سیاسی و دولتی در جایگاهی قرار نداشتند که متناسب مدعا شان باشد.
نقش مارشال افغانستان در اساس‌گذاری نظام جمهوری اسلامی به ویژه اردوی ملی و هم‌چنین تأکید همیشگی وی به صلح، وحدت ملی، هم‌دیگرپذیری و نیز دین‌داری و وطن‌پرستی وی به ملت عزیز افغانستان بسیار واضح است. اظهارات رییس‌ جمهور غنی که ظاهراً در یک جلسه کمپاین انتخاباتی صورت گرفته به گمان اغلب جنبه تبلیغاتی دارد. با توجه به اصل تفکر مارشال افغانستان مبنی بر هم‌دیگرپذیری و گذشت، با احترام به آقای اشرف غنی اظهارات شان در مورد مارشال افغانستان را تقبیح نموده و آن را خلاف اخلاق سیاسی و آداب مردم افغانستان، و به دور از شأن رییس جمهور یک کشور اسلامی می‌دانیم.
با احترام
بنیاد مارشال فهیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا