آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

صلاح‌الدین ربانی:

«اصل‌های حقوق بشری» قابل مذاکره نیست

صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه‌ کشور روز (پنج‌شنبه، ۱۹ ثور) در کابل گفت که در گفت‌وگوهای صلح باید اصل‌های حقوق بشری به‌عنوان یک موضوع غیرقابل بحث در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای ربانی که در دومین نشست «گروه کاری اختصاصی در مورد حقوق بشر، حکومت‌داری و مهاجران» صحبت می‌کرد، افزود که افغانستان در ۱۸ سال گذشته در بخش‌های حقوق بشری و حکومت‌داری خوب پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی داشته و باید این پیشرفت‌ها حفظ شود.
در همین حال، رولا غنی همسر رییس جمهور نیز بر حفظ این دستاوردها تاکید کرده گفت که صلحی پایدار خواهد بود که در آن این دستاوردها حفظ شود.
او اما تاکید کرد که تنها گفتن اینکه این دستاوردها حفظ شود، کافی نمی‌باشد و باید به قانون اساسی در گفت‌وگوهای صلح به عنوان حفاظت‌کننده و تضمین‌کننده‌ اصلی دستاوردهای ۱۸ ساله احترام گذاشته شود.
از سویی هم، پولا پمپولانی عضو اتحادیه‌ اروپا در افغانستان، افزود که صلحی در افغانستان پذیرفتنی است که از این دستارودها، به خصوص آزادی‌های سیاسی، حقوق اقلیت‌ها، زنان و کودکان حمایت کند.
او هم‌چنان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری در کشور گفت که به منظور رسیدن به یک افغانستان امن و عاری از خشونت، لازم است که این انتخابات برگزار شود.
گفتنی است که این نشست با اشتراک نمایندگانی از حکومت افغانستان و اتحادیه‌ اروپا در افغانستان زیر نام گروه کاری اختصاصی در مورد حقوق بشر، حکومت‌داری و مهاجران در کابل برگزار شده است که روی موضوعات حقوق بشر، مهاجرت و حکومت‌داری خوب بحث کنند. این نشست تا سه‌شنبه‌ هفته‌ آینده در کابل ادامه می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا