آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

اصول‌نامه جرایم مالیاتی ۹۵ درصد، تا آخر سال مالی ۹۷ تمدید شد

مسئولان وزارت مالیه کشور در یک کنفرانس خبری در کابل امروز ۶ عقرب از تمدید زمان معافیت جرایم مالیاتی ۹۵ درصد تا آخر سال مالی ۹۷ خبر دادند.


مسئولان وزارت مالیه کشور در یک کنفرانس خبری در کابل امروز ۶ عقرب از تمدید زمان معافیت جرایم مالیاتی ۹۵ درصد تا آخر سال مالی ۹۷ خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این نشست خبری برخی مسئولان وزارت مالیه، اتاق‌های تجارت و اتاق صنعت شرکت کرده بودند.
عبدالله رقیبی معین عواید و گمرکات وزارت مالیه گفت:« تطبیق طرزالعمل معافیت جرایم مالیاتی ۹۵ فیصد که در اصول‌نامه بودجه ملی سال ۱۳۹۷ تصویب گردیده، یک گام بزرگ در راستای رشد و تقویت سکتور خصوصی می‌باشد. بخاطر استقبال سکتور خصوصی و مالیه دهنده‌گان از این ابتکار وزارت مالیه، حکومت این معافیت را الی اخیر سال مالی جاری تمدید نمود.»
عبدالحبیب زدران رییس عمومی عواید گفت که حکومت غرض ایجاد تسهیلات برای مالیه دهنده‌گان طرزالعمل معافیت جرایم مالیاتی ۹۵ فیصد را وضع نموده و به مدت ۹ ماه تطبیق نمود که به شمول مالیه دهنده‌گان کوچک، متوسط و بزرگ بیش از ۸ هزار شرکت حسابات مالیاتی خویش را تصفیه نمودند، با تطبیق این فیصله بیش از ۲۰ میلیارد افغانی را برای سکتور خصوصی از بابت جرایم مالیاتی معافیت دادیم.
در همین حال، خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان ضمن استقبال از ابتکار وزارت مالیه و تمدید معافیت جرایم مالیاتی گفت:« معافیت جرایم مالیاتی باعث رشد و تقویت سکتور خصوصی گردیده و همچنان باعث تجدید جوازنامه و حمایت سرمایه‌گذاری در کشور می‌گردد:»
گفتنی است که مطابق اصول‌نامه جرایم مالیاتی سال مالی ۱۳۹۷، مالیه دهنده‌گانی که جرایم مالیاتی خویش را در جریان سال مالی۱۳۸۱ الی ۱۳۹۶ تصفیه نکرده باشند، در صورتی که اصل مالیه با ۵ فیصد جرایم مالیاتی را تأدیه نمایند، از پرداخت جرایم مالیاتی متباقی معاف می‌گردند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا