آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانمنطقه

اطلاعات ایران: داعش می‌تواند در افغانستان احیا شود


آیت‌الله محمود علوی وزیر اطلاعات ایران، روز گذشته گفته است که داعش پس از شکست در سوریه و عراق اکنون می‌تواند به افغانستان و پاکستان منتقل شود.
به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمود علوی وزیر اطلاعات ایران گفته است:« گروه تروریستی داعش تلفات بزرگی را متحمل شد، اما می‌تواند به افغانستان، پاکستان و هر کشور قابل دسترس‌شان برای احیای مفکوره خلافت اسلامی‌شان، انتقال کنند.»
۴ روز پیش حیدر العبادی نخست وزیر عراق، پایان جنگ علیه داعش را در کشورش اعلام کرد.
پیش از این هم، برخی از تحلیل‌گران و کارشناسان حوزه خاورمیانه و گروه‌های تروریستی، گفته‌اند که تلاش‌هایی وجود دارد تا فراریان گروه تروریستی داعش به شمال افغانستان انتقال داده شوند.
این کارشناسان افزوده‌اند که برخی از کشورهای غربی و مقامات داخلی افغانستان در انتقال تروریستان داعش به شمال افغانستان نقش دارند.
از سویی هم، برخی مقامات محلی در شمال افغانستان با ابراز نگرانی از سربازگیری داعشیان از مناطق روستایی ولایات شمالی، می‌گویند که اعضای خارجی داعش از میان باشندگان روستاها سربازگیری می‌کنند.
در همین حال‌، یک رسانه فرانسوی نیز گزارش داده بود که فراریان اروپایی داعش به شمال افغانستان و مناطق مرزی پاکستان انتقال داده شده‌اند.
گفتنی است که تعداد زیادی از نیروهای گروه تروریستی داعش پس از شکست این گروه در سوریه و عراق به کشورهای منطقه پراکنده شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا