آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ارگ در واکنش به اظهارات رییس مجلس:

اظهارات آقای رحمانی در مورد «گنجینه باختر» «غیر مسئولانه» است

ریاست جمهوری از اظهارات میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایند‌گان و اعضای این مجلس درباره مصئون نبودن «گنجینه طلایی باختر» ابراز تأسف کرده و آن را «غیرمسئولانه» خوانده است. ارگ گفته است که پیشنهاد انتقال و سپردن سرمایه ملی به یک کشور دیگر غیرمسئولانه و خلاف منافع ملی است.

به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه ریاست جمهوری از رییس و اعضای مجلس نمایند‌گان خواسته شده است که در ارتباط به مسایل ملی مسئولانه ابراز نظر کنند و ذهنیت مردم را منحرف نسازند.
میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایند‌گان و نیلوفر ابراهیمی عضو این مجلس در نشست امروز چهارشنبه(۸ دلو) نسبت به سرنوشت «گنجینه طلایی باختر» که پشتوانه پول ملی کشور به شمار می‌رود، ابراز نگرانی کردند.
رییس مجلس نمایند‌گان با اشاره به گزارش دفتر سر مفتش ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان درباره قاچاق پول از ترمینل‌های ویژه میدان هوایی کابل گفت: «اگر چنین فساد گسترده ادامه پیدا کند، مطمین باشید که گنجینه طلایی باختر در امان نخواهد بود».
میررحمان رحمانی تأکید کرد که باید هرچه زودتر گنجینه طلایی باختر به یکی از معتبرترین کشورهای جهان به صورت امانت فرستاده شود؛ زیرا بانک مرکزی کشور فاقد اعتبار است.
ارگ ریاست جمهوری اما با نشر خبرنامه‌ای گفته است که گنجینه باختر از سرمایه‌های بزرگ مردم افغانستان است که در پیچ‌وخم تاریخ که در آن سرمایه‌های کشور به تاراج برده شدند، در امان و محفوظ مانده است.
در خبرنامه گفته شده است که حکومت افغانستان نه تنها از این گنجینه تاریخی به گونه مسئولانه حفاظت می‌کند، بلکه این گنجینه را به عنوان معرف تاریخ و هویت افغانستان چندین بار در پایتخت‌های مشهور جهان به نمایش گذاشته و عواید قابل ملاحظه به خزانه دولت از این طریق به دست آمده است.
در خبرنامه آمده است: «این گنجینه گران‌بها ملکیت مردم با افتخار افغانستان است و حکومت جمهوری اسلامی افغانستان به شمول نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی، از آن حفاظت خواهند کرد».
گنجینه باختر شامل ۲۳۱ اثر تاریخی است که از ساحات باستانی «طلا تپه، تپه فلول، آی‌خانم، بگرام و تپه زرگران» کشف شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا