آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اظهارات تند و افشاگری‌های رحمت‌الله نبیل علیه اشرف غنی

رحمت‌الله نبیل از نامزدان ریاست جمهوری در یک کنفرانس خبری در کابل، امروز یکشنبه(۱۲جوزا) اظهارات و افشاگری‌های تندی علیه اشرف غنی، تیم انتخاباتی ارگ و عملکرد حکومت بیان کرده او را متهم به تلاش برای مهندسی انتخابات پیش رو کرد، او پیشنهاد کردکه دو کمیسیون نظارت بر عملکرد حکومت و کمیسیون‌های انتخاباتی ایجاد شود تا از استفاده امکانات دولتی و تقلب در انتخابات جلوگیری شود.

رحمت‌الله نبیل از نامزدان ریاست جمهوری در یک کنفرانس خبری در کابل، امروز یکشنبه(۱۲جوزا) اظهارات و افشاگری‌های تندی علیه اشرف غنی، تیم انتخاباتی ارگ و عملکرد حکومت بیان کرده او را متهم به تلاش برای مهندسی انتخابات پیش رو کرد، او پیشنهاد کردکه دو کمیسیون نظارت بر عملکرد حکومت و کمیسیون‌های انتخاباتی ایجاد شود تا از استفاده امکانات دولتی و تقلب در انتخابات جلوگیری شود.
به گزارش خبرگزاری دید، «رحمت الله نبیل» نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری امروز در کابل گفت: بحران بی‌اعتمادی، نا امنی، سیاست خارجی و اقتصادی در کشور به اوج رسیده و حکومت وحدت ملی بدون درنظر داشت اوضاع شکننده کشور در تلاش مهندسی انتخابات پیشرو است.
نبیل افزود: در حال حاضر اکثریت قراردادهای میلیون دالری به کسانی داده می‌شود که حمایت و پشتیبانی خود را از تیم انتخاباتی موجود در حکومت اعلام کنند.
وی گفت: ۱۰۰ بست رتبه اول، دوم، فوق رتبه و مافوق رتبه در بدل حمایت و کمپاین انتخاباتی به افراد و اشخاص مختلف داده شده است.
این نامزد انتخابات با انتقاد از سفرهای ولایتی اشرف غنی، اظهار داشت: تمام سفرهای غنی و در برخی موارد سپیدار، کمپاینی است و حتی یک پروژه دو بار و سه بار افتتاح می‌شود.
رحمت‌الله نبیل از باز شدن بیش از ۴۰ دفتر کمپاینی در ولایات خبر داد و گفت: این دفاتر از سوی یک تیم به نام‌های مختلف احزاب و گروه‌ها در ولایات باز شده است.
نبیل با بیان این که فرمان‌های تقنینی بر اساس منفعت‌های انتخاباتی صادر می‌شود، افزود: سفرهای خارجی غنی و دید و بازدیدها کمپاینی است که در نتیجه استخباراتی و بحران‌زا می‌باشد.
وی از معاملاتی در مورد مرز دیورند یاد کرد و تصریح کرد: بر اساس اسناد و مدارک در حدود یک یا یک و نیم کیلومتر از خاک افغانستان به پاکستان واگذار شده، اما حکومت خاموش است، در حالی که باید جوابگو باشد که بر اساس کدام منافع این کار انجام شده یا این که معامله‌ای پنهانی برای کمپاین صورت گرفته است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اظهار این که حکومت مداخله عریان در کار کمیسیون‌های انتخاباتی دارد، تأکید کرد: اشرف غنی تا ششم ماه میزان صلاحیت عزل و نصب، فرمان تقنینی امضای قراردادها، سفرهای ولایتی، سفرهای خارجی و انحصار پروسه صلح را ندارد و نباید داشته باشد.
رحمت‌الله نبیل با تأکید به ایجاد دو کمیسیون برای نظارت از عملکردهای حکومت و کمیسیون‌های انتخاباتی، گفت: کمیسیو‌ن‌های انتخاباتی استقلالیت کامل ندارند، اما بدانند که ما اعمال شانرا زیر نظر داریم.
نبیل در مورد گفت‌وگوهای اخیر پیرامون صلح افغانستان، اظهار داشت: نشست مسکو و تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد با شیوه نادرست انجام شد، زیرا این شیوه به نفع طالبان ختم شده و همه روزه مشروعیت بیشتر می‌گیرند و به ضرر حکومت افغانستان تمام شده است.
وی با بیان این که گفت‌وگوهای صلح هیچ دستاوردی نداشته، افزود: کشورهایی که در صلح افغانستان حضور دارند، منافع خود را ندارد و نباید این موضوع سبب تقابل قدرت ها شود.
رییس پیشین امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما خواهان روابط خوب با کشورهای همسایه هستیم، روابطی که بر اساس منافع دو طرف و علنی باشد.
رحمت‌الله نبیل با بیان این که در سال پیشرو جنگ شدیدی را تجربه خواهیم کرد، گفت: ما تعریف دشمن را تیره ساخته‌ایم و جنگ را فقط به سربازها رها کرده‌ایم، در حالیکه در این جنگ همه اعم از علما، فرهنگیان و سایر اقشار دخیل باشند.
نبیل افزود: طالبان تمام قدرت را می‌خواهد و خواهان پیاده کردن نظام امارت اسلامی در کشور است، انتخابات و جمهوری اسلامی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسند.
وی تصریح کرد: سیاسیون در قبال صلح پراکنده عمل می‌کنند و سلامت نظام را کمتر مدنظر دارند، در حالی که باید متحدانه در برابر تهدیدات ملی مقاومت شود.
این چهره سیاسی همچنان با اشاره به ادعاهای حبیب‌الله احمدزی مبنی بر موجودیت فساد اخلافی در ارگ، گفت: حکومت باید سارنوالی اختصاصی را برای بررسی این قضیه تعیین کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا