آخرین اخبارافغانستانپاکستانجهانروند صلحسیاستصلح

اظهارات دیپلمات کانادایی در باره عمران خان، واکنش تند اسلام‌آباد را برانگیخت

وزارت امور خارجه پاکستان اظهارات کریس الکساندر سفیر پیشین کانادا را در افغانستان محکوم کرده و گفته این موضوع را با دولت کانادا در میان گذاشته است. آقای الکساندر عمران خان نخست‌وزیر پاکستان را دروغگوی بی‌شرم در روند صلح افغانستان خوانده است.


به گزارش خبرگزاری دید، زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز دوشنبه(۱۱ اسد) به اظهارات اخیر کریس الکساندر سفیر پیشین کانادا در افغانستان واکنش نشان داد.
کریس الکساندر وزیر اسبق امور مهاجرین و سفیر پیشین کانادا در افغانستان به تازگی در توییتی عمران خان نخست‌وزیر پاکستان را «کلاهبردار تمام عیار و دروغگوی بی‌شرم و یک شارلاتان توصیف کرد که ده‌ها سال در بین بی‌فکرترین مردم، تفکر طالبانی را» تقویت می‌کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با محکوم نمودن سخنان وی، اظهارات او را در مورد نقش پاکستان در روند صلح افغانستان گمراه‌کننده و بی‌اساس خواند.
سفیر پیشین کانادا پیش از این نیز در اظهاراتی گفته بود پاکستان ریشه مشکلات افغانستان است و تا زمانی که این کشور تحریم نشود، صلح در افغانستان تأمین نمی‌شود.
او به تازگی نیز عکسی را منتشر کرده که شماری از جنگجویان گروه طالبان را در کنار یک دیوار سیمی نشان می‌دهد. او با نشر این عکس گفته است که هرکس در مداخله و تجاوز پاکستان بر افغانستان شک کند، احمدق خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا