آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاستمنطقه

وزارت خارجه پاکستان:

اظهارات عمران خان در باره حکومت موقت غلط تفسیر شده است

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای با رد گفته‌های اخیر عمران خان نخست‌وزیر در باره ایجاد حکومت موقت در افغانستان، گفته است که سخنان آقای خان غلط تفسیر شده است.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای با رد گفته‌های اخیر عمران خان نخست‌وزیر در باره ایجاد حکومت موقت در افغانستان، گفته است که سخنان آقای خان غلط تفسیر شده است.
به نقل از داون، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای امروز چهارشنبه (۷ حمل) گفته است که سخنان عمران خان در باره ایجاد حکومت موقت در افغانستان غلط تفسیر شده تا دخالت در امور داخلی افغانستان را مدنظر قرار دهند.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است:« نخست‌وزیر فقط به مودل پاکستان که انتخابات تحت یک دولت موقت برگزار می‌شود، اشاره کرد. این گفته‌ها نباید به اشتباه تفسیر شود تا مداخله در امور داخلی افغانستان را مدنظر قرار دهند.»
این بیانیه افزوده است:« پاکستان هیچ نفع جز تسریع صلح از طریق یک روند سیاسی به مالکیت و رهبری افغانستان ندارد.»
بر اساس این بیانیه، نخست‌وزیر پاکستان علاقه شخصی خود را در تسهیل روند مصالحه سیاسی جاری در پیش گرفته و این امر نباید به اشتباه تفسیر شود تا تلاش‌های صادقانه پاکستان را تضعیف کند و باعث ایجاد سوء تفاهم در این مرحله حساس از روند شود.
با این همه، سرویس خبری اکسپرس تریبون به تازگی گزارشی نشر کرد مبنی بر این که عمران خان پیشنهاد ایجاد حکومت موقت را در افغانستان کرده است؛ امری که باعث واکنش‌های شدیدی از سوی مقامات افغانستان شد.
وزارت خارجه افغانستان، بعد از نشر این گزارش سفیر خود را از اسلام‌آباد فرا خواند و معاون سفیر پاکستان را در کابل نیز احضار کرد تا در باره اظهارات نامسئولانه نخست‌وزیر پاکستان توضیحات دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا