آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

اظهارات متناقض کاخ سفید و پنتاگون در مورد حضور القاعده در افغانستان

جو بایدن رییس جمهور امریکا در سخنرانی خود در رابطه به افغانستان گفت که ماموریت از بین بردن القاعده در افغانستان موفقیت‌آمیز بود در حالی که دقایقی بعد سخنگوی پنتاگون از حضور القاعده در افغانستان خبر داده است.


به نقل از دیلی میل، جو بایدن رییس جمهور امریکا به تازگی در کنفرانس خبری پیرامون افغانستان عملیات تخلیه شهروندان امریکایی و همکاران افغانستانی‌‌شان را یکی از بزرگ‌ترین انتقالات هوایی دشوار در تاریخ توصیف کرد و گفت نمی‌تواند قولی در مورد پیامد نهایی آن بدهد.
بایدن با تردید گفته است: بگذارید واضح بگویم، هر امریکایی که بخواهد به خانه بیاید، ما شما را به خانه می‌رسانیم.
رییس جمهور امریکا با اعتراف به این‌که نمی‌داند چند امریکایی باقی مانده است، بیان داشته است که «نمی‌تواند قول دهد نتیجه نهایی آن چه خواهد شد».
وی با بیان این‌که متحدان در سراسر جهان اعتبار ایالات متحده را در مورد تخلیه پرهرج و مرج کابل زیر سوال نبردند، اصرار داشته است که القاعده از افغانستان رفته است و مدعی شد که «هیچ نشانه‌ای» مبنی بر این‌که طالبان امریکایی‌ها را از رسیدن به میدان‌هوایی منع کرده باشد، وجود ندارد.
دقایقی پس از آن‌که بایدن گفت ماموریت نابودی القاعده در افغانستان موفقیت‌آمیز بوده است، اما پنتاگون اظهارات متناقضی ارایه کرد.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع در نشست خبری گفته است که القاعده در افغانستان حضور دارد و او از گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم امریکایی‌ها در تلاش برای رسیدن به امنیت آگاه بوده است.
با این حال، بایدن افزوده است که نشست گروه-۷ هفته آینده تشکیل می‌شود و متحدان می‌توانند رویکرد متقابل، متحد و حرکت رو به جلو را هماهنگ خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا