آخرین اخباراجتماعافغانستان

اعتراضات شهروندان هرات در پی قتل عام مسلمان‌ها در میانمار


ده‌ها تن از شهروندان ولایت هرات در غرب افغانستان در منطقه چوک سینما این ولایت گرد هم آمدند و کشتار دسته‌جمعی مردم مسلمان میانمار را که از سوی بودایی‌ها قتل عام شدند، به شدیدترین الفاظ نکوهش کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی رمضان، یک تن از افراد معترض در این برنامه می‌گوید: در قربانی شدن و کشتار دسته‌جمعی مردم مظلوم و مسلمان میانمار، یهود و نصارا نیز نقش داشته است.
به گفته او، اسرئیل برای این‌که دشمن قسم‌خورده مسلمانان جهان و به ویژه دین حضرت محمد مصطفی (ص) است، نمی‌خواهد و چشمش باز نمی‌شود که وحدت و اتحاد مردم اهل سنت و تشیع بیش‌تر شوند.
مهدی رسولی، فرد دیگری است که در این مظاهره اشتراک دارد گفت که ” اگر امریکا و کشورهای هم‌پیمان آن، حرف از کرامات انسانی و حفظ از حقوق بشر می‌زنند، باید بگوئیم آن‌ها به جز قتل و قتال و نابودی مسلمان دیگر کاری نداشته‌اند.
او می‌گوید که کشورهای اَبرقدرت جهان مخصوصا امریکا این بازی را به راه انداخته تا مردم مسلمان میانمار توسط بودا و غیرمسلمانان کشته شوند تا به اهدافی که دارند برسند.


آقای رسولی خاطر نشان کرد: هیچ وقت امریکا و قدرت‌های غیرمسلمان نمی‌توانند وحدت و یکپارچه‌گی مسلمانان جهان را به ویژه مذاهب اهل سنت و اهل تشیع را به چالش بکشانند.
گفتنی است که ۸۷ هزار تن از مسلمانان روهنیگیایی در میانمار، خانه و کاشانه شان را در نتیجه حملات بودایی‌ها رها کردند و به طرف بنگلادش پناه بردند.
تاکنون آمار دقیقی از تلفات مردم مسلمان میانمار که از سوی بودایی‌ها قتل عام شدند، گزارش نشده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا