آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

اعتراضات گسترده در امریکا در پی ناامنی‌ها و خشونت‌های مسلحانه

خبرگزاری دید: در واکنش به افزایش خشونت‌های ناشی از حملات مسلحانه در امریکا، هزاران نفر به خیابان‌ها برآمده و اعتراضاتی را تحت نام «راهپیمایی برای جان‌های مان» راه‌اندازی کردند.

اعتراضات گسترده در امریکا در پی ناامنی‌ها و خشونت‌های مسلحانه

به نقل از آسوشیتدپرس، پس از گلوله‌باری‌های مرگبار در ایالات متحده، هزاران نفر به تازگی در واشنگتن‌ دی‌سی، پایتخت این کشور و صدها مکان دیگر در سرتاسر امریکا تظاهرات کردند و خواستار اصلاح قوانین مالکیت سلاح در این کشور شدند.
موریل باوزر شهردار واشنگتن گفته است: دیگر بس است. من به عنوان یک شهردار، یک مادر و به نمایندگی از میلیون‌ها امریکایی ودیگر شهردارها صحبت می‌کنم که از کانگرس می‌خواهند وظیفه خود را انجام بدهد و وظیفهٔ آن محافظت ما و محافظت فرزندان ما در برابر خشونت اسلحه است.
سخنرانان یکی پس از دیگری با انجام سخنرانی‌ها از سناتوران خواستار اقدام علیه خشونت‌های ناشی از آزادی حمل اسلحه شدند، در غیر آن با عدم رای مردم مواجه خواهند شد.

گروه هماهنگ‌کننده این تظاهرات بازماندگان حمله سال ۲۰۱۸ بر مکتب پارکلند در ایالت فلوریدا اند که یکی از خونین‌ترین گلوله باری‌ها در تاریخ مکاتب در امریکا می‌باشد و در آن ۱۷ دانش آموز کشته شد.
آنها این تظاهرات را تحت نام «راهپیمایی برای جان‌های ما ( March For Our Lives)» برنامه ریزی کرده‌اند.
به گفتهٔ آنان، روز شنبه ۴۵۰ تجمع در نقاط مختلف امریکا برنامه‌ریزی شده بود.
بر اساس آمار آرشیف، خشونت مسلحانه از آغاز سال جاری تا کنون در ایالات متحده دست‌کم ۲۵۴ گلوله‌باری جمعی رخ داده که در این رویدادهای مختلف مسلحانه، به شمول خودکشی با اسلحه، حدود ۱۹ هزار نفر جان باخته و بیش از ۱۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا