آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

اعتراض‌ صدها تن علیه تروریزم و افراط‌گرایی در کابل؛ ما را نکشید، گلوله کم می‌آورید

یک روز پس از حمله تروریستی مرگبار بر دانشگاه کابل، صد‌ها تن از باشندگان کابل دست به اعتراض‌ زده و شعارهای ضدتروریزم و افراط‌گرایی سر دادند.

به گزارش خبرگزاری دید، باشندگان خشمگین کابل امروز سه‌شنبه (۱۳ عقرب) در مقابل دانشگاه کابل اعتراض نمودند و علیه تروریزم و افراط‌گرایی شعار دادند.
احسان‌الله یکی از معترضین که خواهان برقراری عدالت برای قربانیان است، می‌گوید: «تروریستان نمی‌توانند ما را شکست دهند، ما مقاومت می‌کنیم و می‌مانیم تا آیندۀ روشن برای خود بسازیم».


معترضان همچنان از دولت خواستند تا اقدامات بیشتری برای محافظت از نهادهای آموزشی روی دست گیرد و در صورتی که طالبان آتش‌بس را نپذیزند، مذاکرات صلح دوحه را تحریم کنند.
بر روی بنرهای صدها معترض نوشته است: «ما را نکشید، ما را نکشید گلوله کم می‌آورید، ما زیاد هستیم». پوستر دیگری می‌گوید: «عاملین ترور دانش‌جویان باید اعدام شوند».

حمله خونین بر دانشگاه کابل که ساعت ۱۱:۳۰ روز گذشته (به وقت محلی) در داخل بزرگ‌ترین نهاد تحصیلی افغانستان؛ دانشگاه کابل آغاز شد، سه مهاجم مسلح با یونیفورم پولیس نخست بر نیروهای امنیتی هجوم بردند و سپس وارد دانشکدۀ حقوق این دانشگاه شدند و دانش‌جوبان، استادان و کارمندان این نهاد آموزشی را به رگبار بستند.
مسئولیت این حمله تروریستی را گروه تروریستی داعش به دوش گرفت، اما شورای امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای می‌گوید که طالبان بپذیرند یا نپذیرند مسئول کشتار افراد ملکی هستند و نیروهای امنیتی به آن‌ها پاسخ دندان‌شکن خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا