آخرین اخبارافغانستان

اعتراض باشندگان بلچراغ به لت‌وکوب شاروال این ولسوالی

شماری از باشندگان ولسوالی بلچراغ فاریاب، روز گذشته در پیوند به لت‌وکوب شاروال این ولسوالی توسط رییس شورای ولایتی این ولایت در دفتر والی فاریاب و مانع شدن تطبیق ماسترپلان این ولسوالی، اعتراض کردند.
باشند‌گان ولسوالی بلچراغ فاریاب که شمارشان حدود ۲۰۰ تن بودند در شهرمیمنه مرکز این ولایت اعتراض کرده و خواستار تطبیق ماسترپلان این ولسوالی شدند.
آنان می‌گویند که از شش سال بدین‌سو ماسترپلان ولسوالی بلچراغ از سوی وزارت شهرسازی منظور گردیده، اما حالا رییس شورای ولایتی فاریاب مانع تطبیق ماستر پلان این ولسوالی شده است.
باشندگان بلچراغ فاریاب می‌افزایند که نجیب‌الله زرگر، شاروال این ولسوالی روز چهارشنبه هفته گذشته توسط عبدالسمیع الله خیرخواه، رییس شورای ولایتی این ولایت که بخاطر تکمیل و آغاز کار ماسترپلان ولسوالی در شهرمیمنه آمده بود در ساختمان ولایت مورد لت‌وکوب قرار گرفته است.
ازسویی هم آنان رییس شورای ولایتی فاریاب را به گسترش ناامنی‌های اخیر در این ولسوالی متهم نموده می‌گویند که رییس شورای ولایتی پس از کشته‌شدن شوهر خواهرش در یک حادثه ترافیکی خصومت‌ها را میان فرماندهان محلی بوجود آورده است.
آنان هم‌چنان از اداره محلی و مرکز کشور خواستار تطبیق ماسترپلان ولسوالی بلچراغ شدند و گفتند هرگاه ماسترپلان این ولسوالی تطبیق نشود، به اعتراض‌های‌شان ادامه خواهند داد.
در همین حال، نجیب‌الله زرگر، شاروال ولسوالی بلچراغ فاریاب می‌گوید که روزچهارشنبه هفته گذشته بخاطر کارهای امور شاروالی در شهر میمنه آمده بودم٬ رییس شورای ولایتی در دفتر کار رییس دفتر والی فاریاب خودسرانه مرا مورد لت‌وکوب قرار داد.
شاروال بلچراغ می‌گوید که رییس شورای ولایتی فاریاب وی را هشدار داده است که باید ماسترپلان ولسوالی را تطبیق نکند.
وی گفت که رییس شورای ولایتی پس از لت‌وکوب تصمیم داشت مرا به جای نامعلوم انتقال داده و به قتل برساند، اما مسوولان محلی مانع شدند.
شاروال ولسوالی بلچراغ فاریاب می‌گوید که دو ماه قبل نیز پس از آن‌که خواست رییس شورای ولایتی این ولایت که چند دانه دوکان بود برآورده نشد، توسط افرادش از شهرمیمنه اختطاف شد و برای چند ساعت در بازداشت عبدالسمیع خیرخواه، رییس شورای ولایتی فاریاب قرار داشت.
از سوی دیگر، رییس شورای ولایتی فاریاب لت‌وکوب شاروال ولسوالی بلچراغ را رد نموده می‌گوید که ماسترپلان این ولسوالی بدون استملاک منازل و دوکان‌های مردم توسط شاروال بلچراغ تخریب شده است.
رییس شورای ولایتی فاریاب می‌گوید: آنعده باشند‌گان ولسوالی بلچراغ که روز گذشته در شهر میمنه اعتراض داشتند به اکثر آنان از سوی شاروال این ولسوالی دوکان وعده داده شده که علیه وی اعتراض نمودند.
از سویی هم آقای خیرخواه، شاروال ولسوالی بلچراغ را به فساد اخلاقی و مشروب‌نوشی با زنان متهم نموده می‌گوید که بیش دوصد نوار صوتی ،۲۶ تصویر و ویدیوی وی که در حال مشروب‌نوشی با زنان است، در نزدش موجود هستند .
با این‌همه، سید انور سادات، والی فاریاب که ادعای شاروال و باشندگان ولسوالی بلچراغ را تایید نموده و وی تطبیق نشدن ماسترپلان این ولسوالی را اختلافات میان رییس شورای ولایتی و شاروال بلچراغ عنوان کرد.
وی گفت که اداره محلی فاریاب یک هییت را بخاطر بررسی موضوع به ولسوالی بلچراغ فرستاده است که پس از بررسی هییت اعزامی، کار تطبیق ماسترپلان این ولسوالی باید آغاز شود.
والی فاریاب لت‌وکوب شاروال ولسوالی بلچراغ توسط رییس شورای ولایتی را در ساختمان ولایت تایید نموده گفت که موضوع لت‌وکوب شاروال ولسوالی بلچراغ توسط رییس شورای ولایتی را به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا