آخرین اخبارافغانستانپاکستان

اعتراض به افزایش مالیات بازارهای پاکستان را تعطیل کرد

سیاست افزایش مالیات دولت پاکستان روز گذشته بازارها و دکان‌ها را در سراسر این کشور بسته کرد.

سیاست افزایش مالیات دولت پاکستان روز گذشته بازارها و دکان‌ها را در سراسر این کشور بسته کرد.
به نقل از رسانه‌های پاکستانی، هرچند صندوق بین‌المللی پول برای کسری بودجه پاکستان قرضه شش میلیارد دالری را وعده کرده است، ولی از دولت اسلام‌آباد خواسته که تدابیر جدی مالی اتخاذ کند.
در همین حال، سرمایه‌گذاران پاکستانی در اعتراض به این تصمیم دولت مبنی بر افزایش مالیات بر عایدات، در شهر کراچی به جاده‌ها برآمده و دکان‌ها و مارکیت‌ها را بستند.
دو روز پیش همچنان گزارش شد که مولانا فضل‌الرحمان رییس جمعیت علمای پاکستان اعتراضاتی را علیه عمران راه‌اندازی کرده و از پیروانش خواسته که از تمام شهرها به سوی اسلام‌آباد حرکت کنند.
عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان پس از رسیدن به قدرت، تقویت اقتصاد کشورش را از اولویت‌های کاری خود برشمرده‌ بود.
با این‌حال، کسری بودجۀ حکومت پاکستان معادل هفت درصد عاید ناخالص این کشور افزایش یافته و بحران بیلانس تادیات رو به افزایش است.
بانک جهانی، بنیاد سیستم مالیاتی در پاکستان را ضعیف خوانده و گفته‌ا‌ست که تنها یک درصد جمعیت ۲۰۸ میلیون نفری این کشور اسناد مالیه بر عواید را به حکومت ارائه می‌کنند.
از سوی دیگر، بخش‌های عمدۀ تولیدی و صنعتی در پاکستان زیر نفود افراد قدرتمندی هستند که مالیۀ اندک پرداخته یا هیچ مالیه نمی‌دهند.
زراعت که ۲۰ درصد مجموع اقتصاد پاکستان را تشکیل می‌دهد، زیر نفوذ سیاستمداران زورمند و زمین‌دار است؛ اما بر اساس آمار بانک جهانی تنها ۰.۲۲ درصد مالیۀ این بخش به حکومت تحویل داده می‌شود.
اتحادیه‌های تجاری در پاکستان هشدار داده‌اند که رویکردهای سختگیرانۀ مالی حکومت عمران خان، رای‌دهندگان پاکستانی را ناراضی خواهد کرد.
یکی از اقدامات حکومت پاکستان که مایۀ خشم تاجران این کشور شده ‌است، ارائۀ مدارک تثبیت هویت هنگام خرید کالاهایی است که ۵۰ هزار روپیه یا بیشتر ارزش دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا