آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

اعتراض در برابر کاخ سفید: به «جنگ‎های نیابتی» در افغانستان پایان دهید

جامعه مهاجر افغانستان در امریکا با برپایی اعتراضات در واشنگتن از پاکستان و سایر قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی خواستند به جنگ نیابتی در افغانستان پایان دهند.


به گزارش خبرگزاری دید، جامعه مهاجر افغانستان با راه‌اندازی راهپیمایی اعتراضی در مقابل کاخ سفید و سر دادن شعارها مبنی بر این که مردم مظلوم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند، از قدرت‌های منطقه‌ای خواستند به «جنگ نیابتی» خود در این کشور پایان دهند.
این معترضان با بیان جملاتی چون «شما مردم بی‌گناه ما را می‌کشید» و «دختران معصومی که برای درس خواندن تلاش می‌کنند، از بین می‌برید» می‌گویند تا آخرین نفس به پیشرفت و ترقی ادامه خواهند داد.
راشد خان ستاره کرکت افغانستان نیز در پیامی از رهبران جهان خواست برای دستیابی به صلح پایدار و ختم جنگ در افغانستان به مردم این کشور کمک کنند.
از سویی هم، شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی هشتگ «آنچه افغان‌ها می‌خواهند» از پاکستان به شدت انتقاد کرده و خواستار دستگیری رهبران طالبان و قطع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به این گروه شدند.
«اسپوژمی اندر» یکی از این کاربران در توییتی نوشته است: «پاکستان باید به حمایت از طالبان پایان دهد. این کاری است که می‌تواند برای آوردن صلح و ختم جنگ در افغانستان انجام دهد.»
شماری دیگر از این کاربران به بحران مهاجرت مردم افغانستان اشاره کرده و می‌گویند که پاکستان سالانه میلیون‌ها دالر از سازمان ملل متحد برای کمک به پناه‌جویان افغانستان پول می‌گیرد، اما از آن سوء استفاده می‌کند.
این اعتراضات در حالی برای پایان یافتن جنگ نیابتی در افغانستان صورت می‌گیرد که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به تازگی خطاب به رهبران افغانستان گفته بود، واضح بگویند از پاکستان چه می‌خواهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا