اسلایدشوجهان

اعتراض در ترکیه در پی ممنوعیت اذان در قدس

جمعی از مردم ترکیه در اعتراض به طرح ممنوعیت پخش صدای اذان از بلندگوی مساجد بیت‌المقدس، در منطقه اسکودار استانبول تجمع کردند.
جمعی از مردم ترکیه در شهر استانبول صبح امروز پس از نماز صبح در اعتراض به تصویب طرح ممنوعیت پخش صدای اذان از بلندگوی مساجد بیت المقدس در حیاط مسجد«مهر و ماه» منطقه اسکودار تجمع و آن را محکوم کردند.
به نقل از آناتولی، رضوان کایا، رییس انجمن”اوزگور در” با قرائت بیانیه‌ای، لایحه‌ی مذکور را نمونه از اشغال صهیونیسم جهانی خواند و گفت: کشورهای غربی تنها از تهدید تروریزم در خود نگران‌اند، در حالی که کشورهای جهان اسلام بزرگ‌ترین قربانی آن هستند.
وی با شاره به اینکه تنها طی هفته گذشته صدها نفر از مردم خاورمیانه به بهانه مبارزه با تروریزم کشته شده‌اند، خطاب به کشورهای غربی افزود: بزرگ‌ترین تروریست شما هستید.
پارلمان اسرائیل(کنست) دو هفته پیش قانون ممنوعیت پخش اذان از طریق بلندگوها در قدس را با ۵۵ رای مثبت و ۴۸ رای منفی نمایندگان، به صورت مقدماتی به تصویب رساند.
براساس این قانون، پخش اذان در قدس از طریق بلندگوها از ساعات ۱۱ شب تا ۷ صبح ممنوع است و در صورت عدم رعایت آن، مساجد با پرداخت جریمه ۱۳۰۰ تا ۲۶۰۰ دالری مواجه خواهند شد. برای اجرایی‌شدن این قانون، کنست باید در نشست دوم و سوم نیز به آن رای مثبت دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا