آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

اعتراض دوباره پناهجویان افغانستانی در امارات؛ بی‌سرنوشت هستیم!

خبرگزاری دید: پناهجویان افغانستانی که در ماه اگست سال گذشته در جریان روند تخلیه پر هرج و مرج به ابوظبی منتقل شده‌اند بار دیگر تظاهرات کرده و خواستار رسیدگی به پرونده‌های‌شان شدند.

مهاجران و پناهجویان افغانستانی که تقریباً‌ از یک سال به این سو در کمپ‌های امارات متحدهٔ عرب در بی سرنوشتی به سر می‌برند، مظاهره کرده و خواهان اسکان مجدد شان شدند.

این مهاجران و پناهجویان می‌گویند که روند اسکان مجدد آنان در خارج از افغانستان بسیار به کندی پیش می‌رود.

رویترز از قول دو افغانستانی که در کمپ پناهجویان به سر می‌برند، گزارش داده است که صد‌ها مهاجر و پناهجوی افغان شعار آزادی را سر دادند. بر اساس گزارش‌ها، هزاران افغانستانی در امارات متحدهٔ عرب منتظر انتقال به ایالات متحده و یک کشور سومی هستند.

تصاویر از جریان این تظاهرات نشان می‌دهد که کودکان، زنان و مردان در کمپ ابوظبی که به نام شهر بشردوستانهٔ امارات نیز مسما است، در این مظاهرات اشتراک داشتند.

گفته می‌شود که در حال حاضر، میران گرما در ابوظبی ۳۸ درجهٔ سانتیگراد است.

پسری در تصاویر شعاری را با خود حمل می‌کند که در آن نوشته شده است:‌‌ یک سال کافیست.

مقامات امارات متحده عربی تایید کرده‌اند که شماری از مهاجران و پناه‌جویان از روند اسکان مجدد سرخورده شده و این روند بیشتر از آنچه امارات متحدهٔ عرب انتظار داشت، طول کشیده است.

این مقام اماراتی گفته است که کشورش با سفارت ایالات متحده در ابوظبی کار می‌کند تا روند اسکان این مهاجران و پناهجویان افغان به اسرع وقت صورت بگیرد.

یکی از پناهجویانی که در این مظاهرات شرکت کرده و نخواست نامش در گزارش ذکر شود،‌ گفته است که آن‌ها نزدیک به یک سال است که در توقیف به سر می‌برند و این کمپ مانند یک زندان عصری است. هیچ کس اجازهٔ بیرون رفتن را ندارد. آنان نمی‌دانند که [ما] چه زمانی به طور دایمی در یک کشور دیگر جا به جا می‌شویم.

این پناهجویان در ماه فبروری سال روان نیز مظاهره کرده بودند.

گفته می‌شود که این مهاجران بیشتر از حالت بد روانی رنج می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا