آخرین اخبارجهانحقوق بشرزنان

اعتراض هندی‌ها علیه آزادی عاملان تجاوز جنسی بر یک زن مسلمان

خبرگزاری دید: صدها هندی در پیوند به آزادی زودهنگام چندین متجاوز جنسی بر یک زن مسلمان تظاهرات کردند.


صدها نفر روز گذشته در نقاط مختلف هند علیه آزادی زودهنگام ۱۱ مردی که به جرم تجاوز گروهی بر یک زن مسلمان در ایالت گجرات محکوم به حبس ابد شده بودند، اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان در دهلی نو و سایر شهرهای این کشور شعارهای ضد دولتی سر دادند و از مقامات دولت گجرات خواستند تصمیم خود را تغییر بدهد.
گروهی از هندوها در سال ۲۰۰۲ بر یک گروه ۱۷ نفری مسلمانان در غرب ایالت گجرات حمله کرده، ۱۴ نفر آنان را کشتند که بلقیس بانو و دو فرزندش تنها بازماندگان این حمله بودند.
در پیوند به این قضیه ۱۱ مرد هندو به حبس ابد محکوم شدند، اما این افراد روز دوشنبه ۱۵ اگست پس از توصیه یک هیئت حکومت ایالتی از بند آزاد شدند. حکومت گجرات اعلام کرد که میعاد باقی ماندۀ زندان آنان به مناسبت هفتادوپنجمین سالروز استقلال هند بخشیده شده است.
بلقیس پس از آزادی متجاوزین در بیانیه‌ای که توسط وکیل‌اش منتشر شده گفته است: واژه‌ای برای گفتن ندارم. من هنوز بی‌حس هستم…من به بالاترین محکمهٔ سرزمین مان اعتماد کردم. به سیستم اعتماد کردم و آرام آرام یاد می‌گرفتم که با غم‌هایم زندگی کنم.
در بیانیه خانم بلقیس آمده است: آزادی این محکومان آرامشم را از من گرفته و باورم به عدالت را متزلزل کرده است. غم و اندوه و باور متزلزل من تنها برای خودم نیست بلکه برای هر زنی است که در محاکم برای عدالت مبارزه می‌کند.
حزب بهارتیا جاناتای نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴ به تشویق تندروان هندو به آزار و اذیت مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها متهم شده است؛ اتهامی که این حزب آن را همواره رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا