آخرین اخباراجتماعافغانستان

اعتراض والدین دانش‌آموزان لیسه افغان-ترک مزارشریف بر تغییر مدیریت

به تازه‌گی یک هیئت وزارت معارف افغانستان که برای تغییر در مدیریت مکاتب افغان‌ – ترک به ولایت بلخ آمده بود، با واکنش اولیای شاگردان این مکاتب، روبرو شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، اولیای شاگردان مکاتب افغان – ترک در بلخ تاکید دارند که درصورتی که دولت ترکیه علاقمند همکاری با افغانستان است باید مکاتب دیگر را در این کشور مورد توجه قرار بدهد.
نیلوفر سیار و محمد یعقوب از خانواده‌های شاگردان مکاتب افغان – ترک در بلخ هستند.
نیلوفر گفت:«من منحیث یکی از والدین که مدت سیزده سال با این نهاد در ارتباط هستم و چهار فرزندم ازین لیسه بهره‌مند شده‌اند، ما تا زنده هستیم مدیون احساس کسانی هستیم که دراین راه خدمت کرده‌اند. باید مکاتب دیگری انتخاب شود و در کنار این مکاتب به رقابت گذاشته شود.»
در همین حال، دانش‌آموزان و آموزگاران مکتب پسرانه افغان – ترک مزار شریف ادعا می‌کنند که هیئت وزارت معارف برای تغییر مدیریت این مکتب با مردان تفنگدار وارد این مکان آموزشی شده‌ است.
دانش‌آموزان از تصمیم حکومت برای سپردن مدیریت مکتب‌های افغان-ترک به دولت ترکیه انتقاد می‌کنند.
از سویی هم، ریاست معارف در بلخ می‌گوید که دولت افغانستان در تفاهم با وزارت معارف ترکیه، مدیریت تمامی مکاتب افغان-ترک افغانستان مربوط وزارت معارف ترکیه شود.
بر اساس اطلاعات ریاست معارف، هم اکنون در دو مکتب افغان – ترک دخترانه و پسرانه در بلخ بیشتر از پنجصد تن از شاگردان دختر و پسر مشغول آموزش‌اند.
روز گذشته خبرهایی به نشر رسید مبنی بر این که شاگردان لیسه افغان-ترک مزارشریف در اعتراض به ورود هیئت معارف و نمایندگان معارف دولت ترکیه، از آن‌ها با پرتاب سنگ استقبال کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا