آخرین اخبارجهانحقوق بشر

تأخیر در صدور ویزا؛

اعتراض پناهجویان افغان مقابل سفارت امریکا در ماداگاسکار

خبرگزاری دید: گروهی از پناهجویان افغانستانی مقابل سفارت امریکا در ماداگاسکار تجمع کرده و خواستار تسریع رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی شان از سوی واشنگتن شده است.

اعتراض پناهجویان افغان مقابل سفارت امریکا در ماداگاسکار

به نقل از الجزیره، دست‌کم ده‌ها افغان شامل کودکان روز گذشته مقابل سفارت امریکا تجمع کرده و می‌گویند که برای برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ درخواست داده‌اند، اما تا کنون هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است.
بهار، سخنگوی این پناهجویان گفته است: آن‌ها ما را از سال ۲۰۱۹ گروگان گرفته‌اند… حالا ما اینجا زیر این باران نشسته‌ایم. تا زمانی که پاسخی دریافت نکنیم، اینجا را ترک نمی‌کنیم.
معترضان می‌گویند که در حمایت از نیروهای ناتو یا شرکت‌های امریکایی و خارجی و غیرانتفاعی در افغانستان کار کرده‌اند و در نتیجه در صورت بازگشت به کشور با انتقام طا-لبان مواجه خواهند شد.
بهار، مدیر سابق فناوری اطلاعات در بانک مرکزی افغانستان، گفته است که قبلاً با آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) کار کرده و در سال ۲۰۱۸ پس از کشته شدن مادرش در حمله طا-لبان به ماداگاسکار فرار کرده است.
بی بی ماریا، زن دیگری که جلوی سفارت نشسته، گفته است که در همان سال پس از کشته شدن شوهرش توسط طا-لبان، که به گفته او تامین‌کننده نیروهای امریکایی و ناتو بود، با چهار فرزندش از افغانستان گریخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا