آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

اعتراف جنرال باجوا به دخالت در سیاست و انتصاب سید عاصم منیر به عنوان رییس ارتش پاکستان 

خبرگزاری دید: رییس ستاد ارتش پاکستان اعتراف کرده است که ارتش در طول دهه‌ها به طور غیرقانونی در سیاست دخالت کرده و دیگر این کار را نخواهد کرد.

جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان روز گذشته در آخرین سخنرانی خود به عنوان فرمانده ارتش از قدرتمندترین نهاد این کشور دفاع کرد.

عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان ارتش این کشور را متهم کرد که در برکناری وی نقش داشته است.

باجوا گفته است: به نظر من دلیل این امر دخالت مستمر ارتش در سیاست طی ۷۰ سال گذشته است که خلاف قانون اساسی است. به همین دلیل است که از فبروری سال گذشته، ارتش تصمیم گرفته که در هیچ موضوع سیاسی دخالت نکند.

وی افزوده است که ارتش «کاترسیس یا تطهیر» خود را آغاز کرده و ابراز امیدواری کرد که احزاب سیاسی نیز «رفتار خود را بررسی کنند».

باجوا گفت: واقعیت این است که در پاکستان، نهادها، احزاب سیاسی و جامعه مدنی – همه آن‌ها مرتکب اشتباه شده‌اند. زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیریم و پیشرفت کنیم.

باجوا وضعیت اقتصادی ناپایدار پاکستان را برجسته کرد و از همه طرف‌های ذینفع خواست تلاش کنند و پیروزی‌ها و شکست‌های خود را بپذیرند.

در همین حال، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان سید عاصم منیر فرمانده کل ستاد کل راولپندی را جانشین جنرال باجوا معرفی کرده است.

جنرال باجوا در حالی از این سمت برکنار می‌شود که بر بنیاد گزارش‌ها اعضای خانواده وی طی چند سال گذشته میلیاردر شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا