آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهم

اعتصاب سراسری صرافان پایان یافت

سرانجام اعتصاب سراسری صرافان و خدمات پولی در کشور پس از ۱۵ روز پایان یافت. این موضوع را معاون سخنگوی ریاست جمهور اعلام کرده و گفته که صرافان کشور در دیدار با رییس جمهور غنی تصمیم به ختم اعتصاب گرفته‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید، دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی رییس جمهور گفته است که صرافان کشور شام امروز یکشنبه(۳ حوت) در دیدار با رییس جمهور تصمیم به ختم اعتصاب شان گرفته‌اند.
مینه‌پال افزوده که حکومت در ظرف یک هفته به مشکلات صرافان رسید‌گی می‌کند.
اعتصاب سراسری صرافان و خدمات پولی در کشور به تاریخ ۱۸ دلو در اعتراض به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر شرکتی شن صرافی‌ها و خدمات پولی شکل گرفت.
این تصمیم در تجمعی در برابر سرای شهزاده، مرکز تبادله‌ اسعار در کابل اعلام شد. روز گذشته نیز در برخی از ولایت‌ها از جمله کابل صرافان تجمع اعتراضی شکل داده بودند.
بانک مرکزی اخیراً تصمیم «شرکت‌سازی» فعالیت صرافان و عرضه‌کنند‌گان خدمات پولی را روی دست گرفته است. طبق این تصمیم صرافی‌های شخصی به شرکت‌های پولی تبدیل و سپس برای‌شان جواز داده می‌شود.
بانک مرکزی می‌گوید که این تصمیم براساس تعهدات این بانک به شرکای بین‌المللی‌اش برای مبارزه با پول‌شویی و تمویل تروریزم روی دست گرفته شده است. صرافان اما گفته بودند که این تصمیم در افغانستان و در شرایط کنونی عملی نیست.
روز گذشته نیز بانک مرکزی با نشر اعلامیه‌ای از آمادگی برای هرنوع همکاری در کسب جواز فعالیت شرکتی برای صرافان خبرداد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا