آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

اتحادیه صرافان:

اعتصاب کاری می‌کنیم/ از شنبه همه صرافی‌های کشور تعطیل می‌شود

اتحادیه صرافان کشور می‌گوید که از روز شنبه تمام صرافی‌ها در کابل و ولایات تعطیل خواهد شد. اتحادیه صرافان کشور گفته که این تصمیم در برابر برخی اقدامات علیه شرکت‌های صرافی اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، اتحادیه صرافان کشور می‌گوید که لغو جواز انفرادی و درخواست ثبت سرمایه صرافان از سوی بانک مرکزی، باعث شده است که تمام صرافان در کشور از روز شنبه اعتصاب کاری کرده و صرافی‌های شان را ببندند
مسئولان این اتحادیه گفته‌اند که بانک مرکزی جواز انفرادی صرافان را لغو کرده و خواهان شرکت صرافی و ثبت سرمایه صرافان شده‌ است که با توجه به وضعیت امنیتی کشور و نبود برق و امکانات، این کار امکان‌پذیر نیست.
این مسئولان می‌گویند که صرافان کشور تا زمانی‌که به خواسته‌های آنان از سوی دولت توجه نشود، به اعتصاب کاری‌شان ادامه خواهند داد.

گفته شده است که بانک مرکزی جواز انفرادی صرافان را که سه سال وقت دارد تمدید نمی‌کند و افزون برآن سیستم جدید پرداخت مالیات را برای صرافان به وجود آورده که کار صرافان را با مشکل مواجه ساخته‌ است.
اتحادیه صرافان گفته است، بانک مرکزی تاکید می‌کند که تمام معاملات صرافی‌ها وارد یک سیستم منظم شود؛ اما این کار برای صرافان امکان‌پذیر نیست؛ زیرا صرافان در ولایات با مشکل جدی امنیتی و برق و دیگر امکانات مواجه‌اند.
با این حال، اتحادیه صرافان تاکید می‌کنند که تا زمان رسیدن به خواسته‌های‌شان به اعتصاب ادامه می‌دهند.
گفتنی است که صرافان در سراسر کشور با تهدید اختطاف، قتل و باج‌خواهی از سوی افراد مسلح و تروریستان مواجه‌اند که همواره گزارش‌هایی از ربوده‌شدن صراف‌ها در کشور نشر می‌شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا